معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن اژدهای آرزو

انیمیشن جدید اژدهای آرزو - انیمیشن کودکانه

فاطمه فرهاد، نویسنده‌ی آی قصه: اژدهای آرزو نام انیمیشن جدید نتفلیکس است که با همکاری کشور چین و البته به تهیه‌کنندگی جکی چان معروف ساخته شده است. کارتون اژدهای آرزو در حقیقت همان علاالدین دیزنی است که قصه‌ی آن نه در قرن‌ها پیش، بلکه در همین عصر یعنی سال ۲۰۲۱ اتفاق می‌افتد اما همچنان شباهت‌های انکارناپذیری به انیمیشن کودکانه علاالدین ساخته‌ی دیزنی دارد. انیمیشن Wish Dragon در مورد اهمیت دوستی و روابط اجتماعی است. چیزی که به نظر می‌رسد حلقه‌ی مفقوده این روزگار باشد.

مجله کودک، واحد پژوهشی و فرهنگی سایت کودک و نوجوان آی قصه در ادامه شما را با این انیمیشن بیشتر آشنا می‌کند.



انیمیشن جدید اژدهای آرزو - انیمیشن کودکانه

اژدهای آرزو در چین

قصه‌ی این انیمیشن جدید از آنجا شروع می‌شود که رابطه دوستانه و قشنگ دین و لی با جا‌به‌جایی لی و پدرش از بین رفته و دین، که حالا پسرکی ۱۹ ساله است به دنبال برقراری ارتباط دوباره با لی است. اما زندگی لی که حالا در ثروت و محبوبیت غرق شده است، با زندگی دین تفاوت‌های زیادی دارد. در همین حین دین با  لانگ آشنا می‌شود؛ اژهای یک قوری چای چند صد هزار ساله که مدت‌هاست در یک قوری گیر افتاده و منتظر است سه تا از آرزوهای دین را برآورده کند و بعد با خیالی آسوده از شر طلسمی که دچارش است رها شود.



انیمیشن جدید اژدهای آرزو، ترکیبی از خنده و تقلید

آیا انیمیشن اژدهای آرزو ارزش دانلود و تماشا دارد؟ قطعا بله! اما در حین حال قابل قیاس با انیمیشن‌های کمپانی‌های دیگر همچون دیزنی و دریم ورکز نیست.

اژدهای آرزو یک انیمیشن جدید و جذاب و خنده‌دار و رنگارنگ مناسب یک شب خانوادگی است که تنها آن را یک بار و فقط با کودکتان خواهید دید. چون برخلاف آثار پیکسار و دیزنی چیزی برای مخاطب بزرگسال جز چند شوخی کمی خارج از رده ندارد. و به جز چند پیام مثبت و گل‌درشت در مورد مضرات تفکر سرمایه‌داری، بهتر بودن خانواده از ثروت و اهمیت دوستی، چیز دیگری به شما ارائه نمی‌کند.

خلاصه اینکه این انیمیشن کودکانه سرگرم‌تان می کند، شما را می‌خنداند و حتی موقعیتی در اختیارتان می‌گذارد تا با کودکتان در مورد آرزوهای پنهان و بزرگش صحبت کنید و لذت ببرید. اما خبری از درس‌های پنهانی و جذابیت‌های انیمیشن‌هایی چون کارتون Up نیست. البته کارتون Wish Dragon تمام تلاش خود را به کار بسته و سعی کرده از ویژگی‌های جذاب آثار دیزنی و پیکسار تقلید کند. تا حدی که هر کس صحنه ابتدایی آن را ببیند بلافاصله به یاد انیمیشن Up می‌افتد.




بیشتر بخوانید: معرفی انیمیشن Up




نکات مثبت انیمیشن جدید نتفلیکس

جذابیت اصلی این انیمیشن کودکانه قطعا شخصیت اژدها یا همان لانگ است. شخصیتی که البته باز مخلوطی از تمامی اژدهایانی است که دیزنی و پیکسار و دریم ورکز خلق کرده‌اند. اما این تقلید به قدری دلنشین و بانمک از کار در آمده که شما را مجاب می‌کند یک ساعت و نیم تک‌تک صحنه‌های گل‌درشت فیلم را تحمل کنید تا دوباره پای اژدها به قضیه باز شود، ابروهای پهن و آبی‌اش را بالا بدهد و انگشتان صورتی‌اش را تکان دهد و چیزی بانمک رو کند.

همچنین رویارویی این اژدهای قدیمی و سن و سال‌دار با زندگی مدرن امروزی نیز جذاب و دیدنی از کار در آمده‌است. به عنوان مثال صحنه ترافیک و یا تماشای لانگ که جذب سریال‌های تلویزیون شده و پاپ‌کورن می‌خورد، حتما شما را خواهد خنداند.



آنچه والدین درباره این انیمیشن جدید باید بدانند

خود نتفلیکس و سایر سایت‌های پخش، کارتون اژدهای آرزو را مناسب کودکان ۸ سال به بالا می‌دانند اما برخی نیز عقیده دارند کودکان ۶ و ۷ ساله نیز از دیدن این انیمیشن کودکانه لذت خواهند برد. شاید این رده‌بندی سنی به‌دلیل جنگ و دعوای تن به تن، استرس درگیری دین و سه مرد درشت‌اندام و تعقیب و گریز جاری در فیلم باشد.

همچنین کاراکتر جذاب و دوست‌داشتنی اژدها که این فیلم را دیدنی کرده، در انتهای فیلم به داخل رودخانه افتاده و به‌طرز غم‌انگیزی به دنیای دیگر می‌رود. اما نگران نباشید، پایان فیلم به اندازه کافی شاد هست که این احساس غم را از کودکتان دور کند.



چند پیشنهاد برای کسانی که اژدهای آرزو را پسندیده‌اند

توصیه می‌کنیم تمام کارتون‌های مورد تقلید سازندگان این انیمیشن کودکانه ، به خصوص علاالدین را، پیش یا پس از آن با کودکتان تماشا کنید. در مورد مفهوم دوستی، اهمیت خانواده، آرزوهای بزرگ و معنای زندگی با کودکتان صحبت کنید و از او بخواهید شباهت‌ها و تفاوت‌های دیدگاه دین و لانگ را با هم بگوید. از او بپرسید که به‌نظرش فیلم در مورد چه موضوعی صحبت می‌کرده و فرق این انیمیشن با انیمیشن کلاسیک “علاالدین” در چیست. نترسید، کودک شما به تک تک این سوالات جواب‌هایی هوشمندانه داده و شما را شگفت‌زده می‌کند.



مجله کودک، تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن قصه کودکانه آی‌قصه، هر هفته یک انیمیشن کودکانه به مخاطبانش پیشنهاد می‌کند. معرفی این هفته را به قلم فاطمه فرهاد خواندید. اگر به دنبال انیمیشن‌های خوب برای تماشا با فرزندتان هستید، حتما بخش «پیشنهاد انیمیشن» در سایت آی قصه را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *