خبرها

سازمان فناوری اطلاعات در برگزاری جشنواره «ایران ۱۵۰۰» با آی‌قصه همکاری می‌کند

پویش ایران 1500

سازمان فناوری اطلاعات در جشنواره «ایران ۱۵۰۰» شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» را همراهی می‌کند. سازمان فناوری اطلاعات نهادی دولتی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و به نوعی اولین نهاد حاکمیتی فناوری اطلاعات در ایران است.

به گزارش آی‌قصه؛ سازمان فناوری اطلاعات ایران یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که از سال ۷۰ با هدف ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی لازم و نیز امکان دسترسی به منابع اطلاعاتی، خدماتی و برنامه‌های کاربردی داخلی و خارجی تحت عنوان «اموردیتا» آغاز به کار کرد.

در سال ۸۲ وزارت پست و تلگراف و تلفن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تغییر نام داد و به دنبال آن تغییراتی هم در سطح شرکت‌های تابعه ایجاد شد. به این صورت امور ارتباطات دیتا در تابستان ۸۳ به «شرکت ارتباطات داده‌ها» تغییر نام یافت و در تابستان ۸۴ با توجه به توسعه اهداف وماموریت‌های شرکت، نام آن به «شرکت فناوری اطلاعات» تغییر کرد. در سال 1387 در راستای اجرای اصل44 قانون اساسی ، این شرکت از شرکت مخابرات ایران جدا شد و به «شرکت فناوری اطلاعات ایران» تغییر نام پیدا کرد.

از مهرماه 89 شرکت فناوری اطلاعات ایران به دلیل وظایف حاکمیتی مطرح در اساسنامه خود، از شکل شرکت دولتی به موسسه دولتی تغییر ماهیت داد و عنوان آن به «سازمان فناوری اطلاعات ایران» اصلاح شد. این سازمان به شرکت‌ها و استارت‌آپ‌های حوزه فناوری اطلاعات خدماتی چون «صدور تاییدیه فنی نرم‌افزار»، «راهبری زیرساخت دسترسی خدمات دولت الکترونیکی»، «خدمات کارپوشه ملی ایرانیان»، «خدمات کسب‌وکارهای نوپا»، «خدمات وام وجوه اداره شده» و غیره عرضه می‌کند.

امیر ناظمی نهمین رئيس سازمان فناوری اطلاعات ایران است که از سال ۹۷ تاکنون مدیریت این سازمان را به عهده گرفته است. امیر ناظمی اوایل بهمن‌ماه ۹۹ از استارت‌آپ «آی‌قصه» بازدید و در شبکه‌های اجتماعی خود این استارت‌آپ را معرفی کرد.

حالا سازمان فناوری اطلاعات، شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» را در برگزاری «جشنواره ایران ۱۵۰۰» همراهی می‌کند. این جشنواره مختص کودک و خانواده و محلی برای گردآوری ایده‌های متفاوت و خلاق از تصورات بشر از سال ۱۵۰۰ است.

این جشنواره از جمعه اول اسفندماه ۹۹ آغاز شد و متقاضیان می‌توانند تا ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۰ آثار خود را در قالب پادکست و کارتن و نقاشی و ویدیو عرضه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *