معرفی قصه

قصه صوتی کودکانه جدید | گروه موسیقی سیاموش

قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش از اپلیکیشن قصه های کودکان آی قصه

داستان صوتی گروه موسیقی سیاموش یک قصه صوتی کودکانه جدید از مجموعه قصه‌های هزارقصه است. این داستان صوتی درباره‌ی دوستی پسری به نام سیاوش و یک موش کوچولو است. آن‌ها با هم یک گروه موسیقی می‌سازند به نام سیاموش! سیاوش پسر هنرمندی است که دوست دارد وقتی بزرگ شد یک نوازنده‌ی معروف شود. موش به سیاوش قول داده که وسایل سیاوش رو نجود و خراب نکند و حمام کند و تمیز باشد و به سیاوش کمک کند تا به آرزوهایش برسد، عوضش سیاوش هم یک جای خواب گرم و نرم توی اتاقش برای موش کوچولو درست کند و به‌ش غذا بدهد. این قصه کودک نوشته‌ی فریناز مختاری است که با صدای یاشار ابراهیمی در اپلیکیشن قصه های کودکان آی قصه منتشر شده است. تصویرسازی آن هم بر عهده مهدیه قاسمی بوده است. قصه های صوتی کودکانه را در اپلیکیشن آی قصه می‌توانید بشنوید.

قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش نوشته فریناز مختاری است
گوینده قصه کودک گروه موسیقی سیاموش یاشار ابراهیمی است
تصویرگر داستان صوتی گروه موسیقی سیاموش مهدیه قاسمی است

قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش

در ادامه قصه کودک گروه موسیقی سیاموش را می‌خوانید. این داستان صوتی در اپلیکیشن قصه های کودکان آی قصه منتشر شده است.

سیاوش پسر هنرمندی است که دوست دارد وقتی بزرگ شد یک نوازنده‌ی معروف شود. اون تنهاست و هیچ خواهر و برادری ندارد. البته تنهای تنها هم که نه. او یک دوست کوچولو دارد: یک موش کوچولو.

موش به سیاوش قول داده که وسایل سیاوش رو نجود و خراب نکند و حمام کند و تمیز باشد و به سیاوش کمک کند تا به آرزوهایش برسد، عوضش سیاوش هم یک جای خواب گرم و نرم توی اتاقش برای موش کوچولو درست کند و بهش غذا بدهد.

سیاوش همیشه دوست داشت توی نمایش‌های مدرسه بازی کند. اما هیچ‌وقت مربی‌اش به او نقشی پیشنهاد نکرده بود. تا اینکه یک روز فهمید گروه نمایش مدرسه، به نوازنده نیاز دارد. سیاوش یکهو یاد دوستش موش کوچولو افتاد. بعد از مدرسه دوید و رفت خانه و به موش گفت: «من دوست دارم توی نمایش مدرسه ساز بزنم».

موش کوچولو بالا و پایین پرید و دمش را تکان داد و گفت: «منم کمکت می‌کنم».

سیاوش از موش خواست تا توی نواختن ساز بهش کمک کند. موش کوچولو هم قبول کرد. سیاوش اول کمی فکر کرد. ارگش را آورد و شروع کرد به ساز زدن. بعد هم نگاهی به موش کوچولو انداخت و به ذهنش رسید که یک سطل فلزی بیاورد، موش را داخل آن بگذارد و به او یاد بدهد که با ضرب پاهای سیاوش شروع کند به کوبیدن پاهایش به سطل. یک سوراخ کوچک هم روی دیواره‌ی سطل درست کرد که موش از آن تو بتواند پاهای سیاوش را ببیند. سیاوش ارگ می‌زد و موش با ریتم آهنگ او پاهایش را به سطل می‌کوبید و نتیجه این همکاری، موسیقی زیبایی می‌شد.

قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش در اپلیکیشن قصه های کودکان آی قصه منشتر شده است
گروه موسیقی سیاموش | یک قصه صوتی کودکانه جدید

ادامه‌ی قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش

سیاوش هر روز ارگ می‌زد تا بتواند توی نمایش مدرسه به خوبی آهنگ بزند. اما یک روز صبح که از خواب بیدار شد دید کاغذ نت‌‌های موسیقی‌اش جویده شده. سیاوش به موش‌کوچولو شک کرد و خیلی از دستش عصبانی شد و او را از خانه بیرون کرد. موش هم که خیلی ناراحت شده بود به یکی از سطل آشغال‌های محله پناه برد و آنجا قایم شد.

آن شب سیاوش ناراحت بود. اما قبل از خواب یکهو با صدای خرچ خرچی از جا پرید. رد صدا را گرفت و دید که ای داد بیداد! یک موش نشسته روی کاغذها و دارد یکی‌یکی می‌جودشان. سیاوش تا آمد موش را بگیرد، فرار کرد و از زیر در پرید بیرون.

سیاوش از فکر موش کوچولوی خودش خوابش نمی‌برد. از پدرش خواست تا بیرون بروند و کمکش کند تا موش کوچولو را پیدا کنند.

سیاوش همه جا را گشت اما اثری از موشش نبود. ناراحت و ناامید شده بود و می‌خواست به خانه برگردد که یکهو از توی سطل آشغال صدایی شنید. انگار یک نفر داشت با ریتمی آشنا پاهایش را به سطل می‌کوبید. سیاوش همان‌طور که با صدا همخوانی می‌کرد به سطل آشغال نزدیک شد و دید موش کوچولوی خودش وسط سطل خالی نشسته و دارد آهنگی که با سیاوش تمرین کرده بود را می‌نوازد.

موش کوچولو که چشمش به سیاوش افتاد پرید بیرون و دوباره با هم آشتی کردند. از آن به بعد سیاوش و موش‌کوچولو کلی با هم ساز زدند و کلی نمایش بازی کردند و کلی هم جایزه بردند. آنها اسم گروه‌شان را گذاشتند: «سیاموش».

ویدئوی قصه کودک گروه موسیقی سیاموش


داستان صوتی گروه موسیقی سیاموش را از کجا بشنویم؟

قصه صوتی کودکانه جدید گروه موسیقی سیاموش در اپلیکیشن قصه های کودکان آی قصه منتشر شده است. با کلیک روی عکس‌های زیر به اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشین آی‌قصه بروید و قصه های صوتی کودکانه را بشنوید.


داستان صوتی گروه موسیقی سیاموش از مجموعه‌ی «هزار قصه» از تولیدات قصه های صوتی کودکانه آی قصه است.

مجموعه‌ی هزارقصه شامل چندین قصه کودک تک‌اپیزودی است که کاملاً توسط تحریریه‌ی آی‌قصه تولید می‌شوند. تمامی حقوق مربوط به این قصه‌ها اعم از چاپی و نشر آنلاین آن برای شرکت دنیای کودکان آی قصه محفوظ است.

دیدگاهی در مورد “قصه صوتی کودکانه جدید | گروه موسیقی سیاموش

  1. مریم امیدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنون بابت کار زیبا و قصه های فوق العاده.
    میشه گروه سنی قصه ها رو هم مشخص کنید؟ آیا برای3 ساله ها هم قصه مناسبی هست تو سایت؟
    تشکر

    1. آی‌قصه گفت:

      سلام. هنوز در آی‌قصه رده‌بندی انجام نشده. تقریبا همه‌ی قصه‌های آی‌قصه مثل شهر آی‌قصه مشتری‌های ۳ ساله دارند و براشون مناسبه. اما ما پادکست شب‌به‌خیر‌الکا و قصه‌های هزارقصه رو پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *