زندگینامه

لوییس سکر؛ نویسنده کتاب داستان کودکان

کتاب داستان کودکان از لوییس سکر

به گزارش مجله کودک، تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن قصه صوتی آی قصه: لوییس سکر خالق دنیای ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر و چندین کتاب داستان کودکان پرطرفدار دیگر است. او در سال ۱۹۴۵ در شهر نیویورک به دنیا آمد. لوییس سکر تا زمانی که با آثار سلینجر آشنا نشده بود به نویسندگی علاقه‌ای نداشت. اما مسیر زندگی‌اش به‌گونه‌ای پیش رفت که در سال ۱۹۸۹ دیگر چهره‌ای شناخته‌شده در زمینه قصه های کودکانه شده بود.



ته کلاس چه می‌گذرد؟ لوییس سکر پاسخ می‌دهد!

ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر قلمرو همیشگی برادلی چاکرز است؛ دانش‌آموزی پردردسر که دیگران را می‌ترساند و اذیت می‌کند. اما ناگهان با آمدن یک دانش‌آموز جدید، برادلی تغییر می‌کند. لوییس سکر در این کتاب داستان کودکان تغییر شخصیت و زوایای پنهان یک کودک را به ما نشان می‌دهد.



سپیده بیگدلی از نویسندگان تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن قصه صوتی آی قصه در مطلبی به معرفی لوییس سکر و این کتاب داستان کودکان او پرداخته است. بخشی از این گزارش را که در بخش «پیشنهاد کتاب» در مجله کودک منتشر شده است، بخوانید:



محبوبیت نویسنده قصه های کودکانه

حالا لوییس سکر، یکی از محبوب‌ترین نویسنده‌های کودک و نوجوان است، کتاب‌هایش به کشورهای مختلفی سفر کرده‌اند و دل کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌ترهای زیادی را برده‌اند. به نظر اپلیکیشن قصه های کودکانه آی قصه، آقای نویسنده‌ی محبوب، همیشه یک داستان بامزه به شما هدیه می‌کند، داستانی که در کنار یک روایت میخکوب‌کننده، به دغدغه‌های کودکان و نوجوانان و مسائل فرزندپروری هم نیم‌نگاهی دارد.

ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر علاوه براین‌که یک داستان خوش‌خوان و پرماجراست، به یکی از پرتکرارترین اتفاق‌های سال‌های نوجوانی، یعنی پرخاشگری می‌پردازد؛ سکر همچنین در خلال داستان پرکشش، مهارت‌های ارتباط اجتماعی را نیز پنهانی به خورد خواننده می‌دهد و به او خودباوری، تلاش، دوستی و همراهی را القا می‌کند؛ در واقع آقای نویسنده به شما نشان می‌دهد پشت هر هیولای دوست‌نداشتنی، کودکی غمگین و ناراحت پنهان شده که اگر پیدایش کنید و بی‌توجهی‌ها را از دلش دربیاورید، هیولا تبدیل به فرشته می‌شود. شخصیت سرکش برادلی، در طول داستان تغییر می‌کند و روند این تغییر، می‌تواند به خواننده علاوه بر لذت مطالعه‌ی داستانی پرکشش، مواجهه با مسائل روانشناسی کودک را نیز هدیه کند.




مطلب مرتبط با قصه های کودکانه: ماتیلدا، کتاب‌‌خوار کوچک




آی‌قصه مطالعه این کتاب داستان کودکان را به چه کسانی توصیه می‌کند؟

داستان سکر، یک جعبه‌ی جادویی است؛ هم داستانی خوش‌خوان دارد، هم شخصیت‌هایی به‌یادماندنی و هم در خلال داستانش، از دغدغه‌های همه‌شمولی حرف می‌زند؛ بنابراین اپلیکیشن قصه صوتی آی‌قصه این داستان کودکان را به تمام بالای نُه سال‌های دنیا توصیه می‌کند. فرقی ندارد مادر و پدر هستید، معلم هستید، نوجوان هستید و یا حتی یک نوجوان هم اطراف‌تان نیست، به هر حال از مطالعه‌ی این کتاب داستان کودکان و نوجوانان دست‌ خالی برنمی‌گردید.



ادامه این مطلب را از اینجا بخوانید. مجله کودک، تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن قصه کودکانه آی قصه است که در تالیف و ترجمه‌ٔ مطالب حوزهٔ کودک فعالیت می‌کند.




مطالب مرتبط در سایت اپلیکیشن قصه صوتی آی‌قصه:

ماتیلدا اثر رولد دال

نقد و بررسی انیمیشن بالا

Soul، قصه مردی که زندگی‌اش را از دست می‌دهد تا روحش را باز یابد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *