معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن موانا

معرفی انیمیشن کودکانه انیمیشن موانا

انیمیشن موانا یک انیمیشن کودکانه موفق از کمپانی دیزنی محصول سال ۲۰۱۶ و روایتگر افسانه‌ی پلینزی است که در جزیره‌ای در اقیانوس آرام اتفاق می‌افتد. این اثر به کارگردانی ران کلمنتس و جان ماسکر ساخته شده و انیمیشنی موزیکال است که با موسیقی‌های زیبایی که در آن به کار رفته جذابیتش را دو چندان می‌کند. در ادامه معرفی این انیمیشن را به قلم شیدا علیپور، نویسنده‌ی سایت قصه های کودکانه آی قصه بخوانید.

معرفی انیمیشن کودکانه زیبا انیمیشن موانا

انیمیشن موانا : دختری از موتونویی

موانا دختر رییس جزیره است که حدودا ۱۵-۱۶ سال دارد. دو حیوان دست‌آموز دارد؛ یک خوک و یک خروس. مادربزرگ موانا از بچگی برای او و بچه‌های جزیره قصه‌هایی از افسانه‌های اجدادشان تعریف می‌کند که در این افسانه موجودی نیمه‌خدا نیمه‌انسان به اسم مائوویی که قدرت‌های زیادی دارد و بر باد و دریا مسلط است برای اینکه قدرت آفرینش را به دست انسان‌ها بسپارد قلب مادرِ زمین یعنی تِفیتی را می‌دزد اما به محض اینکه قلب را برمی‌دارد جهان رو به نابودی می‌رود و حالا یک نفر باید این قلب را سر جایش برگرداند. آن شخص کسی نیست جز موانا که توسط مادربزرگش از این ماموریت آگاه می‌شود.

پدر موانا که به شدت مخالف رفتن به اقیانوس و آن سوی موج‌ها است خروج از موتونویی را ممنوع کرده و آن سوی موج‌ها همیشه مثل یک راز برای موانا و باقی اعضای قبلیه باقی مانده بود. اما حالا که جهان رو به نابودی است و به زودی کل جزیره‌ی موتونویی هم از بین می‌رود، موانا چاره‌ای جز سرپیچی از دستور پدرش ندارد و شبانه دل به دریا می‌زند. این خلاصه‌ی انیمیشن موانا است.

به من نگویید پرنسس

نکته‌ی جالب توجه این است که در انیمیشن موانا خبری از پرنسس‌بازی و تاج و تخت و آرامش نیست. با اینکه موانا دختر رییس قبیله و رییس آینده‌ی جزیره است اما پا به پای اعضای قبلیه کار می‌کند و به فکر آنها است. برخلاف آنچه که از او انتظار می‌رود اصلا شبیه شاهزاده‌ها نیست و نمی‌تواند از فکر ماجراجویی‌هایش بیرون بیاید و بر تخت ریاست بنشیند. حتی در قسمتی از این انیمیشن کودکانه زمانی که مائوویی او را پرنسس صدا می‌کند موانا تاکید می‌کند که پرنسس نیست و این صفت را مناسب خودش نمی‌داند.

دختر جانشین پدر

تا به حال هر فیلم یا کارتونی دیده‌ایم همه جا پسرها جانشین تخت پادشاهی یا جانشین پدر در قبیله بودند. اما دیزنی در حرکتی جالب توجه این الگو را بر هم زده و این بار دختر را جانشین پدر نشان داده و تمام افکار جنسیت‌زده و مردسالارانه را در انیمیشن موانا پس زده است. موانا دختریست که دختر بودنش موجب هیچ محدودیتی برای او نشده و به راحتی و با کنجکاوی دنیای خود را کشف می‌کند و از زندگی لذت می‌برد.

خلاصه ای از نکات مثبت انیمیشن موانا

شخصیت داستان انیمیشن موانا دختری قوی، شجاع، کنجکاو و مستقل است که دنیا و آدم‌های اطرافش برای او اهمیت دارند. او در کار تیمی بسیار خوب عمل می‌کند و ارتباط خوبی با آدم‌ها دارد. سری نترس دارد و حرف قلبش را دنبال می‌کند. مائوویی خودخواه و خودپسند را با تلاش و پشتکار به شخصی مردم‌دوست و قهرمان تبدیل می‌کند.

نکات منفی انیمیشن موانا

ممکن است بعضی از صحنه‌های انیمیشن موانا برای کودکان غم‌انگیز و یا ترسناک باشد. صحنه‌ی مرگ مادربزرگ در بستر، صحنه‌ی جنگ با تکا یا صحنه‌هایی از دنیای هیولاها که در زیر آب قرار دارد.


پیشنهاد می‌کنیم معرفی انیمیشن کودکانه زوتوپیا را هم بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *