معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن کودکانه اینبو

معرفی بهترین انیمیشن های کودکانه در سایت آی قصه

انیمیشن جدید اینبو محصول کشور پرو و درباره‌ی دخترکی است که با همراهی دو حیوان می‌کوشد سرزمینش را نجات بدهد. اگر به دنیال انیمیشنی می‌گردید که هیجان‌انگیز باشد، اینبو انتخاب خوبی است. اما قبل از تماشای آن، پیشنهاد می‌کنیم معرفی انیمیشن کودکانه اینبو را به قلم فاطمه فرهاد، نویسنده‌ی اپلیکیشن قصه کودکانه آی قصه بخوانید تا با آگاهی بیشتر از تماشایش لذت ببرید.

معرفی انیمیشن کودکانه را در آی قصه بخوانید. انیمیشن جدید اینبو

معرفی انیمیشن کودکانه اینبو؛ ترکیبی از فروزن و موآنا

انیمیشن کودکانه اینبو یا همان “روح آمازون”، در حقیقت برگرفته از دو انیمیشن معروف کمپانی دیزنی موآنا و فروزن است. انیمیشن جدید اینبو که در ژانر کمدی-حماسی قرار می‌گیرد، انیمیشنی محصول کشور پرو است که داستان دخترک نوجوانی را روایت می‌کند که قصد دارد مثل موآنا سرزمینش را نجات دهد.

نکته جذابی که در معرفی انیمیشن کودکانه اینبو لازم به ذکر است این است که داستان این انیمیشن جدید ناموفق برگرفته از واقعیت است. اینبو در حقیقت قصه زندگی مادر برادران زلدا، کارگردان و تهیه‌کننده انیمیشن “روح آمازون” است. مادری که کودکی‌اش را در روستایی مثل روستای انیمیشن اینبو گذرانده است. اینبو، قصه مردمانی است که در تلاش برای حفظ سرزمین خود هستند.


دختری به همراه یک آرمادیلو و یک خوک خرطوم‌دار

اینبو دختری نوجوان است که به همراه دو حیوان وحشی عجیب غریب بانمک قصد دارد آمازون را نجات دهد. به طور کلی این انیمیشن جدید به بررسی تاثیرات عملکرد انسان‌ها به محیط‌زیست پرداخته است. موضوعی جهانی و حیاتی که قبلتر نیز در بسیاری از انیمیشن‌های مطرح به آن پرداخته شده و به‌خصوص میازاکی معروف در تمامی انیمیشن‌هایش به‌شکلی هنرمندانه و تاثیرگذار و در لایه‌های پنهایی داستان به آن پرداخته است.

برای آشنایی با میازاکی می‌توانید مطلب بنیانگذار دیزنی ژاپن را بخوانید.


این معرفی انیمیشن کودکانه می‌گوید اینبو را ببینیم یا نه؟!

انیمیشن اینبو هیچ تاثیر بدی بر روی کودک شما ندارد، تنها اشکال این انیمیشن این است که جذاب نیست. یعنی هم شما و هم کودکتان از دیدن این انیمیشن هیچ ارزش افزوده‌ای دریافت نمی‌کنید. “اینبو” با وجود تلاش‌های فراوان هم در قصه‌گویی و هم در تصویرسازی ناموفق عمل کرده است. در حال حاضر، که هر روزه ده‌ها انیمیشن و سریال جذاب و پر زرق و برق جدید با قصه‌های هیجان‌انگیز و درگیرکننده تولید می‌شود، با تماشا نکردن اینبو چیزی را از دست نمی‌دهید. (در مقابل مثلا اگر شاهکار میازاکی “پونیو” را تماشا نکنید، یک جهان‌بینی ناب و رنگارنگ و لطیف را از خود دریغ کرده‌اید).

پیشنهاد می‌کنیم مطلب پری دریایی میازاکی را هم برای آشنایی با انیمیشن پونیو مطالعه کنید.


فرصت‌هایی برای گفت‌و‌گو

پیشنهاد ما در این معرفی انیمیشن کودکانه این است که اگر اینبو را دیدید می‌توانید در ادامه در مورد مشکلات محیط‌زیستی با کودکتان صحبت کنید. از او بپرسید که چرا اینبو می‌خواست قبیله‌اش را نجات دهد؟ بپرسید که به‌نظر او در ایران نیز آمازونی پنهانی وجود دارد که در حال از بین رفتن باشد؟ و او، به عنوان یک کودک مسئولیت‌پذیر و یک “هیولای سبز”، چه نقشی در حفظ محیط‌زیستش دارد؟

فراموش نکنید، کودک با شعارهای تکراری و خسته‌کننده تبدیل به یک “هیولای سبز” نمی‌شود، بلکه نیاز است خود او با منطق کودکانه‌اش به جواب بعضی سوالات رسیده و این جهان‌بینی در ناخودآگاهش نقش ببندد. برای آشنایی بیشتر با این جهان‌بینی مقاله من یک هیولای سبزم را بخوانید.


اینبو در یک نگاه

در ادامه این معرفی انیمیشن کودکانه می‌توانید امتیازدهی ما به نکات مهم در این انیمیشن جدید را ببینید.

  • جهان‌بینی (پیام مثبت)     ……….. ۳
  • قهرمان ( شخصیت مثبت) ………. ۳
  • هیجان نامناسب (خشونت و صحنه‌های ترسناک) ……. ندارد
  • هیجان مناسب ………. ۴
  • تصویرسازی ……….. ۴
  • قصه‌گویی ………….. ۲

فاطمه فرهاد، نویسنده‌ی مجله کودک، تیم پژوهشی و آموزشی آی قصه، برای معرفی انیمیشن کودکانه اینبو از مقاله‌هایی در IMDB و ainboMovie کمک گرفته بود. در پایان سری به برگه‌ی پیشنهاد انیمیشن بزنید و با بهترین انیمیشن‌های جدید کودکانه آشنا بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *