خبرها

پویش ایران ۱۵۰۰ کلید خورد/ پرواز خیال به صد سال آینده

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از آغاز پویش ایران 1500 خبر داد و گفت: برای آنکه امروز بتوانیم رفتار درستی داشته باشیم باید نگاه ما به آینده باشد و پویش ایران 1500 این اجازه را می‌دهد تا با قدرت تخیل آینده را ببینیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیرناظمی امروز در نشست خبری آغاز به کار پویش ایران 1500 با بیان اینکه عید سال 1400 می‌تواند آغازگر یک تغییر باشد اظهار کرد: ما مردمی هستیم که نگاه‌مان در تمام زمینه‌ها کوتاه‌مدت است و کمتر به آینده دور توجه داریم.

وی ادامه داد: برای آنکه بتوانیم امروز رفتار درستی داشته باشیم باید به آ‌ینده نگاه کنیم و پویش ایران 1500 این هدف را دنبال می‌کند.

ناظمی با تاکید بر اینکه باید به قدرت تخیل خودمان احترام بگذاریم افزود: پویش ایران 1500 از همه می‌خواهد که آنچه تصور می‌کنند و در خیال آنها می‌گنجد که در صد سال آینده در ایران و جهان رخ خواهد داد را با استفاده از ابزارهای مختلف ارائه دهند.

وی تصریح کرد: ما از همه می‌خواهیم بدون محدودیت سنی آزادانه و خلاقانه به آینده نگاه کنند و آ‌نچه تصور می‌کنند در صد سال آینده رخ خواهد داد را به صورت نقاشی، پادکست، یادداشت یا هر آنچه در توان دارند پیاده و برای ما ارسال کنند.

ناظمی درباره نحوه ارسال آثار به پویش ایران 1500 گفت: شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در آدرس ir.1500.ir بارگذاری یا با هشتگ ایران 1500 در فضای اینترنتی به اشتراک بگذارند.

وی همچنین از دیگر روش‌های ارسال آثار را از طریق پست عنوان کرد.

به گفته ناظمی علاقمندان می‌توانند در دورترین مناطق کشور و حتی روستاها از طریق پست آثار خلاقانه خود را به سازمان ارسال کنند فقط کافی است به جای نشانی گیرنده پیش ایران 1500 را بنویسند.

وی زمان ارسال آثار را تا 30 فروردین ماه سال 1400 اعلام کرد.

معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این پرسش که چرا سازمان فناوری ارتباطات راه‌آندازی چنین پویشی را با بخش خصوصی پذیرفته است گفت: ما اکنون در عرصه فناوری و ارتباطات هستیم و پیش بینی‌ها نشان می‌دهد سال‌های آینده فناوری وجه قابل توجهی از زندگی ما را در برمی‌گیرد و این المان بر سایر بخش‌های زندگی تاثیر پررندگی دارد پس به نظر می‌رسد سازمان فناوری ارتباطات بیش از هر ارگان و سازمان دیگری می‌تواند در آن نقش داشته باشد.

ناظمی یادآور شد:  شاید روزی ایده‌ها و خلاقیت‌هایی که در این پویش مطرح می‌شود منبع پژوهش آیندگان باشد.

وی سن شرکت در این پویش را بدون محدودیت عنوان کرد و افزود: در همه گروه‌های سنی افراد می‌توانند در این پویش شرکت کنند و استفاده از دفاتر خدمات پستی که کاری نو در این زمینه به شمار می‌آید با همین هدف بوده و با همه افراد در سراسر کشور با هر سنی بتوانند حتی اگر از اینترانت برخوردار نیستند با استفاده ازخدمات پستی آثار و ایده‌های خود را به دست ما برسانند.

معاون وزیر ارتباطات درباره بخش‌های مختلف این پویش نیز گفت: بخش اول بخش حرفه‌ای است که هنرمندان و افراد حرفه‌ای می‌توانند نگاه خود را به صد سال آینده در قالب پادکست، کارتون، کاریکاتور، متن و … بدون محدودیت خلق و ارسال کنند. بخش بعدی ویژه کودکان بوده که شامل نقاشی، پادکست، فایل صوتی و … می‌شود.

ناظمی از دیگر بخش‌های این پویش را بخش ویژه خانواده برشمرد و گفت: این بخش جذابیت بیشتری دارد که در شرایط کرونا خانواده‌ها بیشتر در کنار هم هستند می‌ـوانند با همفکری نگاه خلاقانه خود را به آ‌ینده پیاده و آن را ارائه دهند.

وی مجموعه جوایز در نظر گرفته شده برای این پویش را تا امرزو 200 میلیون تومان اعلام کرد که می‌تواند تا پایان پویش با اضافه شدن اسپانسرها افزایش یابد.

ناظمی تاکید کرد:‌ هنوز به تعداد برندگان در پویش فکر نشده است چراکه همان گونه که خلاقیت بدون محدودیت است می‌تواند تعداد برندگان افزایش یابد.

رییس سازمان فناوری ارتباطات درباره نحوه داوری آثار اظهار کرد: بر اساس تقسیم‌بندی بخش‌ها که برشمردم بخش‌های پویش آثار در شهرهای مختلف داوری می‌شود اما یک بخش مهم داوری مربوط به ایده‌ها و خلاقیت‌محور بودن است.

ناظمی در پایان سخنان خود ایده‌محور و خلاقیت‌محور بودن پویش ایران 1500 را از ویژگی‌های اصلی این پویش عنوان کرد که باید به آن در جامعه تاکید شود.

 به گزارش ایلنا؛ پویش «ایران ۱۵۰۰» با همکاری استارت‌آپ «آی‌ قصه» و سازمان فناوری اطلاعات طراحی و امروز راه اندازی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *