معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن رالف خرابکار

نقد و بررسی انیمیشن رالف خرابکار بهترین انیمیشن های کودکانه

انیمیشن رالف خرابکار یکی دیگر از محصولات کمپانی دیزنی است که در سال ۲۰۱۲ تولید شد و توجه‌های زیادی را به خود جلب کرد و جزو موفق‌ترین و پرفروش‌ترین آثار دیزنی محسوب می‌شود. شیدا علیپور، نویسنده‌ی سایت قصه های صوتی کودکانه آی قصه این انیمیشن را به شما معرفی می‌کند.

نقد و بررسی انیمیشن رالف خرابکار

درباره انیمیشن رالف خرابکار

کارگردان انیمیشن رالف خرابکار ریچ مور یکی از سازندگان سریال سیمسون‌ها و انیمیشن زوتوپیا است که با ساخت رالف خرابکار بسیار مورد توجه قرار گرفت و به شهرت رسید. صداپیشگان این انیمیشن جان سی رایلی، سارا سیلورمن، جک مک برایر و جین لینچ بوده‌اند که در ایران با دوبله‌ی بی‌نظیر گلوری در دسترس است. این انیمیشن در گلدن گلوب و اسکار نامزد بهترین فیلم انیمیشن بود و در نهایت توانست جایزه آنی (Annie Award) را برای بهترین فیلم پویانمایی از آن خود کند. هزینه ساخت این انیمیشن ۱۰۸ دقیقه‌ای، ۱۶۵ میلیون دلار اعلام شده است که به عبارتی هر دقیقه از این انیمیشن ۱و نیم میلیون دلار هزینه برداشته است که در نهایت با فروش نزدیک به ۴۷۲ میلیون دلاری خود به سودی سرشار دست پیدا کرد.

تکنولوژی انیمیشن رالف خرابکار

در انیمیشن رالف خرابکار شرکت دیزنی سیستم نورپردازی جدیدی را با مجموعه‌ای از ابزارهای جدید تکنیکی به کار گرفته است و به همین دلیل جذب نشدن به گرافیک فوق‌العاده‌ی این انیمیشن کار بسیار مشکلی است. مدیر فنی دیزنی یعنی اندی هنریکسون از ابزارهای نوین دیجیتال برای کار استفاده کرده که به هنرمندان استودیو امکان کارهای خارق‌العاده‌ای را داده تا انیمیشن دیدنی رالف خرابکار را بسازند.

من بدم، و این خوب است

رالف، ملقب به رالف خرابکار شخصیت یکی از بازی‌های رایانه‌ای است و داستان این انیمیشن حول زندگی کسل کننده او بر می‌گردد. رالف خرابکار، نقش منفی یک بازی دهه هشتاد، به نام «فلیکس تعمیرکار» است، که دیگر از منفی بودن خود خسته شده و قصد دارد مانند شخصیت مثبت بازی یعنی فلیکس، به قهرمان بازی تبدیل شود.

رالف از شکست‌های همیشگی خود که سی سال است آن را لمس می‌کند خسته و ناراحت است و همین بهانه‌ای است تا داستان فیلم با داستان بازی تفاوت داشته باشد. سفرهای رالف از داخل کابل های برق و موج های پروژکتور به جایی که زمین مرکزی بازی نام دارد صورت می‌گیرد. محلی که شخصیت‌ها می‌توانند در آن جا با هم ملاقات کنند. رالف تصمیم دارد با به دست آوردن یک مدال طلایی، خود را به دیگر شخصیت‌های بازی اثبات کند اما مشکل آن است که شخصیت منفی بازی بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته هیچ‌گاه نمی‌تواند به مدال طلایی دست پیدا کند. اینجاست که اخطار داده می‌شود. اگرچه معمولا قوانین بازی ممکن است باعث مرگ مکرر آنها در طول بازی شود، اما اگر خارج از بازی اتفاقی برایشان بیفتد به آخر خط رسیده‌اند و برای همیشه نابود می‌شوند.

شاهزاده‌های دیزنی کجا رفتند؟

رالف خرابکار یا wreck it ralph از دسته‌ی نوین‌داستان هاست. شاهزاده جایش را به موجودی خرابکار می‌دهد که به لحاظ بصری هم زیبا نیست. پرنسس هم دختری خندان با شیطنت‌های بسیار است که موهای شلخته دارد و تیپش کاملا اسپورت است. آرزوی قهرمانان حتی ازدواج هم نیست. هر کدام به دنبال سرافرازی برای خود است و تنها در برهه‌ای از داستان همراه می‌شوند و نهایتا هر کدام راه خود را می‌روند.

استقلال، تابوشکنی و شکستن محدودیت‌ها ویژگی‌های انیمیشن رالف خرابکار است که به کلی با روندهای قدیمی متفاوت است. روند داستان که در دنیای بازی‌هاست بازیگوشی را بیش از پیش تحریک می‌کند و جشنی برای سی سالگی نسل اول بازی‌های کامپیوتری در کنسول نوستالژیک آتاری محسوب می‌شود.

دوبله‌ی همواره عالی گلوری به دیدن این انیمیشن لطفی دو چندان می‌دهد و اگر می‌خواهید جای انیمیشن‌های لوس قدیمی را برای کودکان خود پر کنید یا احیانا با نوستالژی‌های خود دیدار کنید، انتخاب خوبی است.

انیمیشن رالف خرابکار می‌گوید شرور بودن همیشه هم بد نیست

شخصیت‌های انیمیشن رالف خرابکار نشانگر یکپارچگی هستند و اینکه باید خودشان را بپذیرند و تلاش نکنند تا برای خوشایند دیگران خود را تغییر دهند. پیام دیگری که از این انیمیشن به ذهن متبادر می‌شود این است که تا با کفش‌های کسی راه نرفته‌ای، راه رفتنش را قضاوت نکن. همدلی، کار گروهی، فداکاری و پشتکار از دیگر پیام‌های مثبت این انیمیشن هستند. تلاش رالف برای تایید گرفتن از اطرافیانش او را راهی سفری می‌کند که در انتها می‌فهمد اینکه او را به عنوان شخصیت بد بازی طراحی کرده‌اند و همه جا را خراب می‌کند و شرور است اصلا چیز بدی نیست و تاثیری بر خود واقعی او ندارد. خود واقعی او که از ضعیفان دفاع می‌کند، دلسوز است و اوضاع را خوب مدیریت می‌کند.

خاطرات پدر و مادرها زنده می‌شود

تماشای انیمیشن رالف خرابکار نه تنها برای کودکان بالای ۷ سال جذاب است بلکه برای بزرگ‌ترها هم جذابیت دارد و خاطرات بازی‌های آتاری و میکرو را برایمان زنده می‌کند. بازی‌هایی که دوران کودکی بسیار از ما با آنها سپری شده و لحظات خوشی را برای ما خلق کردند. زنده شدن این شخصیت‌ها کمی یادآور انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها است که در نبود انسان‌ها زنده می‌شوند و حرکت می‌کنند. احتمالا همه‌ی ما بعد از دیدن انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها نگاه جدیدی به اسباب‌بازی‌ها داشتیم و احتمالا بعد از دیدن انیمیشن رالف خرابکار هم نگاه جدیدی به بازی‌های ویدیویی داشته باشیم.


پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی انیمیشن رایا و آخرین اژدها را هم بخوانید. همچنین سری به بخش معرفی انیمیشن کودکانه در سایت کودک و نوجوان آی قصه بزنید و با بهترین انیمیشن‌های روز برای کودکان و نوجوانان آشنا بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *