سخرانی تد برای والدین

مشکلات را تبدیل به معما کنیم|تدتاک

مدرسه سرهم‌ بندی

به عنوان پدر و مادر واقعا فکر می‌کنید یک کودک شش هفت ساله قادر به انجام چه کارهایی باشد؟ مثلا به نظرتان می‌تواند دریل دست بگیرد و با آن جوری کار کند که به خودش و کسی آسیبی نرساند؟ اصلا به نظرتان می‌تواند با میخ و چکش کار کند و چکش را روی انگشتان کوچکش نکوبد؟ منظورمان ابزار و وسایل واقعیت است، نه اسباب بازی. احتمالا جوابتان منفی است و فکر می‌کنید این کارها برای یک کودک کم سن و سال زود است و امکان ندارد جان سالم به در ببرد؛ اما در مدرسه‌ی سرهم بندی این موضوعات ممکن است و در سایت کودک و نوجوان آی قصه یک تدتاک با زیرنویس فارسی با محوریت این مدرسه منتشر کرده‌ایم. این تدتاک را ببینید تا متوجه شوید کودکان شش هفت ساله هم می‌توانند ابزار دست بگیرند و در این مدرسه چیزهایی بسازند که باورش برایتان سخت است.

مدرسه سرهم‌ بندی
مدرسه سرهم‌ بندی

درباره سخنران تدتاک

گِوِر تالی موسس مدرسه‌ی سرهم‌ بندی کردن است. مدرسه‌ای که در آن کودکان و نوجوانان ابزار دست می‌گیرند و می‌توانند هر چیزی را که در ذهن دارند بسازند و به واقعیت تبدیل کنند. او از کار کردن با کودکان و نوجوانان لذت می‌برد و از اینکه در کنار آنها مشغول خلق کردن و ساختن است، خوشحال است. تالی معتقد بود کودکان هم می‌توانند ابزار دست بگیرند و بدون اینکه به خودشان یا دیگران آسیبی برسانند کارهای خلاقانه‌ای انجام دهند. پس با تأسیس موسسه‌ی سرهم‌بندی کردن این عقیده را ثابت کرد و نشان داد کودکان می‌توانند موتورسیکلت بسازند، می‌توانند قایق بسازند و حتی می‌توانند ترن هوایی بسازند. با پلاستیک‌های خریدهای روزانه می‌توانند پل‌های معلق بسازند و هر چه که در ذهنشان می‌گذرد را پیاده کنند.

در این تدتاک درباره مدرسه‌ی سرهم‌ بندی می‌بینیم:

کودکان مدرسه‌ی سرهم‌ بندی می‌فهمند با ور رفتن با هرچیزی می‌توانند از آن سر دربیاورند. ما هیچ برنامه‌ی منظمی نداریم و امتحان هم نمی‌گیریم. اینجا کودکان یاد می‌گیرند همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود و هر گامی که برمی‌دارند ممکن است قدمی به سمت موفقیت یا قدمی به سوی شکست باشد. ما اینجا به کودکان زمان می‌دهیم، چیزی که در زندگی کمتر در اختیار کودکان قرار داده می‌شود. گاهی برای ساختن چیزها نقشه تهیه می‌کنیم و گاهی هم بدون نقشه می‌رویم در دل کار و انجامش می‌دهیم. موفقیت یعنی انجام دادن آن کار و هر شکستی را می‌پذیریم و تحلیل می‌کنیم. اینجا قرار نیست چیز خاصی را به کودکان آموزش دهیم.


تدتاک «مدرسه سرهم‌بندی،مشکلات را تبدیل به معما کنیم» را با زیرنویس فارسی ببینید.


پیشنهاد می‌کنیم تدتاک «سیستم آموزشی استعدادها را از بین می‌برد» را هم ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *