معرفی انیمیشن

نقد و بررسی فیلم سینمایی اعجوبه

نقد و برررسی فیلم سینمایی اعجوبه یک فیلم برای نوجوانان

فیلم سینمایی اعجوبه محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی استیون شباسکی و درباره‌ی پسری با سندروم تریچر کالینز است. این فیلم نقد و نظرهای مثبتی دریافت کرد و سکانس‌هایی از آن در شبکه‌های اجتماعی به‌طور گسترده به اشتراک گذاشته شد. در ادامه، نقد و بررسی این فیلم برای نوجوانان را به قلم شیدا علی‌پور، نویسنده‌ی اپلیکیشن قصه های کودکانه آی قصه می‌خوانید.

نقد و برررسی فیلم سینمایی اعجوبه محصول سال ۲۰۱۷ را در آی قصه بخوانید

داستان فیلم سینمایی اعجوبه

فیلم سینمایی اعجوبه داستان پسربچه‌ای به نام آگوست (آگی) است که با سندروم تریچر کالینز متولد شده است. کودکانی که با این سندروم متولد می‌شوند دچار بدشکلی‌های جمجمه و صورت هستند و علیرغم جراحی‌های متعدد باز هم از دفرمگی چهره رنج می‌برند. آگی از بدو تولد ۲۷ جراحی را پشت سر گذاشته و بعد از سال‌ها درس خواندن در خانه حالا به پیشنهاد مادرش می‌خواهد کلاس پنجم را در مدرسه‌ی عادی بخواند. در طول فیلم با مشکلات و ناکامی‌ها زیادی روبرو می‌شود اما او که پسری سرسخت و باهوش است از پس تمام مشکلات برمی‌آید و در نهایت توسط هم‌کلاسی‌ها و اطرافیانش مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

دستمال کاغذی برای پاک کردن اشک‌هایتان…

… لازم نیست! اگر انتظار دارید که در این فیلم یک پسربچه‌ی ضعیف و توسری خور با انواع و اقسام ترحم‌ها را ببینید، سخت در اشتباهید. قرار نیست که نزدیک به دو ساعت زندگی زجر‌آور کودکی با ناهنجاری مادرزادی را ببینید و جگرتان برایش کباب شود. اتفاقا فیلم سینمایی اعجوبه به غیر از یکی دو صحنه‌ی گریه‌دار، پر از لحظات شاد و خنده‌دار است و کاملا با آن سرگرم می‌شوید.

مهربان باش! چون هر کسی درگیر نبردی دشوار است

پیام بارز این فیلم پذیرش خود و دیگران است. آگی کاملا وضعیت خودش را پذیرفته است و حتی به دیگران نیز حق می‌دهد که به او زل بزنند و یا چندششان شود. او یاد گرفته است که از رفتار دیگران نرنجد. در خلال فیلم با دیدن جزئیات زندگی دوستان آگی متوجه می‌شویم که هیچ‌کس عادی نیست و همه مسائل مربوط به خودشان را دارند که باید آن‌ها را بپذیرند. پیام‌های دیگر فیلم سینمایی اعجوبه این است که مهم نیست چه ظاهری داریم، درون ماست که اهمیت دارد. دوستان حقیقی، شما را همانطور که هستید می‌پذیرند، نه برای ظاهر یا دارایی‌هایتان و ما نمی‌توانیم آنچه که دیگران هستند را تغییر دهیم پس بهتر است نگاهمان را تغییر دهیم.

چرا کودکان باید فیلم سینمایی اعجوبه را ببینند؟

ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که پر است از آدم‌های مختلف و گوناگون، نژادها، ملیت‌ها، مذهب‌ها و حتی چهره‌های مختلف. در این بین قطعا خود و کودکانمان با افراد خاصی برخورد می‌کنیم که کمی متفاوت‌تر از سایر آدم‌ها هستند و چه بهتر که پیش از این برخورد، ذهن کودکان را با این تفاوت‌ها آشنا کنیم و رفتار صحیح در مقابل افراد متفاوت را به آن‌ها بیاموزیم. از طرفی کودکان با دیدن فیلم سینمایی اعجوبه یاد می‌گیرند که خود و اطرافیانشان را همانطور که هستند بپذیرند و دوستی‌های واقعی را تشخیص دهند.

پیام فیلم سینمایی اعجوبه برای والدین

فیلم سینمایی اعجوبه به والدین می‌گوید که اگر کودکی در خانواده نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد لزوما به این معنا نیست که می‌تواند تمام امکانات و توجهات را در اختیار خود بگیرد و از این موقعیت سواستفاده کند. هرگز ترحم را با توجه و مراقبت اشتباه نگیرید و طوری رفتار نکنید که کودک فکر کند او تنها موضوع و فرد مهم جهان است و همه باید در خدمت او باشند. کودکان دیگر خانواده را فراموش نکنید، ممکن است در ظاهر همه چیز خوب به نظر برسد اما کودکی از درون به شدت نیازمند توجه و نگاه شما باشد.

کلاس اخلاق!

بله همانطور که دیدید فیلم سینمایی اعجوبه در حین کودکانه بودن پر از درس‌های اخلاقی است اما این پیام‌ها آنقدر واضح و زیاد از حد نیستند که توی ذوقتان بخورد و فکر کنید سر کلاس درس اخلاق نشسته‌اید. قطعا از دیدن فیلم اعجوبه‌ در کنار فرزندتان لذت خواهید برد.

فیلم سینمایی اعجوبه در یک نگاه

نکات مثبت: پیام‌های اخلاقی مهمی مثل پذیرش خویشتن، پذیرش دیگران همانطور که هستند، مهربانی، گذشت، دوستی‌های واقعی، سرسختی، جبران اشتباهات و اهمیت خانواده.

نکات منفی: صحنه‌ی درگیری فیزیکی دو کودک در مدرسه که تاثیر چندانی در روند فیلم ندارد و لزومی برای خلق این صحنه نبود.

 و در آخر اینکه «اگر می‌خواهید ببینید آدم‌ها واقعا چه هستند، تنها کاری که باید بکنید نگاه کردن است».


اگر به دنبال فیلم سینمایی برای نوجوانان و کودکان می‌گردید، حتما معرفی فیلم سینمایی جادوگران برای نوجوانان را هم بخوانید. همچنین پیشنهاد می‌کنیم سری به بخش پیشنهاد انیمیشن در سایت آی قصه بزنید و با بهترین انیمیشن‌های کودک و نوجوان آشنا بشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *