معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن رابین رابین

رابین رابین

استاپ موشن کوتاه رابین رابین محصول شبکه‌ی نتفلیکس و کمپانی آردمن انیمیشنز است که در سال ۲۰۲۱ به کارگردانی دان اوجاری و مایکی پلیر ساخته و نامزد اسکار بهترین انیمیشن کوتاه شد. این انیمیشن ۳۲ دقیقه‌ای با تکنیک استاپ موشن ساخته شده که لذت تماشای آن را دو چندان کرده است. شیدا علیپور، نویسنده سایت آی‌قصه به معرفی این انیمیشن بامزه پرداخته است.

رابین رابین

داستان رابین رابین از چه قرار است

یک شب بارانی تخم پرنده‌ای از لانه‌اش بیرون می‌افتد و در دل جنگل غلت میزند تا به لانه‌ی موش‌ها می‌رسد. آن شب پرنده‌ی کوچکی از تخم سربرمی‌آورد که خود را عضوی از خانواده‌ی موش‌ها می‌داند. شبها دزدکی با آنها به خانه‌ی آدم‌ها می‌رود تا غذا جمع کنند، در لانه‌ی ‌موش‌ها زیر زمین زندگی می‌کند، پرهای بالای سرش را مثل گوش موش‌ها شکل داده است و بلد نیست پرواز کند. هر شب که به خانه‌ی آدم‌ها می‌روند خراب‌کاری می‌کند و هر بار بیشتر متوجه تفاوت‌های خودش با موش‌ها می‌شود. یک شب که تصمیم می‌گیرد به تنهایی و به جبران خرابکاری‌اش برای جمع کردن غذا به خانه‌ی آدم‌ها برود با خود واقعی‌اش آشنا می‌شود.

پذیرش تفاوت‌ها در خانواده

در انیمیشن رابین رابین می‌بینیم با اینکه رابین مدام خرابکاری می‌کند و نمی‌تواند مثل موش‌ها آرام و بیصدا حرکت کند؛ اما موش پدر تفاوت او را پذیرفته و سرزنشش نمی‌کند. کاری نمی‌کند رابین از این تفاوت سرخورده شود یا بین خودش و دیگران فاصله ببیند. رابین با وجود این همه تفاوت همچنان اعتماد به نفس یک موش را دارد و دست از تلاش برنمی‌دارد. این نکته به خانواده‌ها نشان می‌دهد تا تفاوت فرزندان خود را بپذیرند و تفاوت‌ها را با دید منفی نگاه نکنند. همانطور که در انتهای انیمیشن می‌بینم رابین با استفاده از تفاوتش با موش‌ها در جهت کمک به اهداف خانواده استفاده می‌کند و بسیار موفق است.

خودت باش

پیام مثبتی که رابین رابین برای کودکان دارد این است که تلاش نکنند خود واقعی‌شان را پنهان کنند و به هر قیمتی همرنگ جماعت شوند. فرق داشتن با دیگران خجالت ندارد و این تفاوت‌ها هستند که جهان را زیبا می‌کنند. پیام دیگر اینکه حتی اگر شکست خوردی باز هم بلند شو و هرکاری را با لذت انجام بده. کودکان باید بدانند که دوستان صرفا برای بازی و سرگرمی نیستند و می‌توانند از یکدیگر کمک بگیرند و دوست‌های خوب همیشه در شرایط سخت به دوستان خود کمک می‌کنند.

گربه‌ی مدرسه‌ی موش‌ها

هر جا سخن از موش‌ها باشد همیشه پای یک گربه هم درمیان است. همانطور که گربه‌ی مدرسه‌ی موش‌ها لحظات هیجان‌انگیز و استرس‌آوری را رقم می‌زد، در این انیمیشن هم لحظات استرس‌زا با گربه‌‌ای را می‌بینیم که قصد خوردن موش‌ها را دارد. پس اگر فکر می‌کنید ممکن است کودک شما با دیدن این انیمیشن دچار اضطراب شود دیدن آن را به زمان و سن مناسب‌تری موکول کنید. رابین رابین مناسب کودکان ۶ سال به بالا است.


اگر علاقمند به بخش پیشنهاد انیمیشن سایت آی‌قصه هستید، به شما معرفی «ران خراب‌شده» را پیشنهاد می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *