تیتر: فراخوان پویش ایران ۱۵۰۰ iran1500

شعار: ۱۰۰ بعد را پیش‌بینی کن!

دنیا در حال تغییره و ما هم می‌دونیم که کشورمون چند سال دیگه همین جوری که الان هست نمی‌مونه. با خودتون فکر کردید مثلا 100 سال دیگه ایران چه شکلی می شه؟ جالب نیست؟ حالا دوست دارید فکرها و ایده‌های باحالتون رو برای ما بفرستید؟ آی قصه یک مسابقه برای همه مردم ایران راه انداخته که بیان و به همه نشون بدن پویش ایران ۱۵۰۰ چه شکلی می‌شه. اگر پادکست دارید، بلدید ویدئو درست کنید، کارتون می‌کشید یا نقاشی، داستان می نویسید یا نرم افزارهای خفن بلدید، یا هر چیز دیگه می تونید در این مسابقه شرکت کنید. مسابقه برای هر ایده خلاقانه است که دو قسمت داره. قسمت اول تو 6 دسته می‌تونید شرکت کنید و یک بخش ویژه هم داریم که دستتون بازه تا مارو غافلگیرمون کنید.

نوروز ۱۴۰۰، تجربه‌ی متفاوتی برای ایرانی‌ها به حساب می‌آید. تجربه‌ای که نسل‌ها معمولا هیچ‌وقت آن را دوبار به‌دست نمی‌آورند. پایان قرن، مثل یک معماست و آدم‌ها فکر می‌کنند پس از آن چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

iran1500 | پویش ایران ۱۵۰۰

قرن گذشته بی‌شک متفاوت‌ترین قرن در تمام تاریخ است. گسترش دنیای ارتباطات، رشد باورناپذیر تکنولوژی و علوم در کنار توسعه‌ی مفاهیم علوم انسانی این قرن را از تمام آن‌چه در گذشته اتفاق افتاده است، متمایز می‌کند. انسانی که امروز هستیم شاید هرگز در ذهن انسان قرن گذشته جای نمی‌گرفت. حالا سوال این است که در قرن بعد چه اتفاقی می‌افتد؟ چگونه می‌توان تصور کرد؟ آیا ما می‌توانیم مرض خیال‌پردازی را آن‌قدر جابه‌جا کنیم که قرن بعد یعنی سال ۱۵۰۰ را متصور شویم؟

iran1500 | ایران 1500

فکر می‌کنید ایران ۱۰۰ سال دیگر و در سال ۱۵۰۰ چه شکلی شده است؟

آی قصه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات ایران، به خلاقانه‌ترین و متفاوت‌ترین و بامزه‌ترین آثار شما جوایزی خواهد داد.

شما می‌توانید تصور خود را از پویش ایران ۱۵۰۰ در قالب‌ها و بخش‌های زیر در مسابقه شرکت دهید:

بخش اصلی:

               – پادکست يا ویدیو

               – کارتون یا کاریکاتور

               – متن (داستان، گزارش و…)

بخش ویژه:

               – هر اثر خلاقه

(در این بخش شما از نظر اجرا کاملا آزاد هستید و در هر قالبی به‌غیر از قالب‌های بخش اصلی مسابقه می‌توانید کار خود را شرکت دهید از جمله هنر سه‌بعدی، حجم، نیومدیا و هنرهای جدید، معماری و…)

بخش ویژه کودکان:

               – نقاشی کودک

               – پادکست و فایل صوتی کودک

روش‌های شرکت در مسابقه:

– استفاده از هشتگ #iran1500 و #ایران۱۵۰۰ در شبکه‌های اجتماعی

– بارگذاری آثار در سایت

IR1500.ir