کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو

ته جدولی‌ها در واقع مجموعه‌ای از کتاب‌های متنی-تصویری نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو است. نویسنده‌ای خوش‌قلم که به سختی می‌توان زندگی‌‌نامه‌ای از او به زبان فارسی پیدا کرد! این نویسنده که در سال ۱۹۶۸ در مادرید به دنیا آمد، فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس، نویسنده و همچنین کارگردان اسپانیایی است. او برای اینکه بتواند به کمک کتاب‌ها، خاطره‌ای نیز در ذهن بچه‌ها ثبت کند و از یاد نرود، ماجرایی را که از بچگی تجربه کرده در این مجموعه بسیار دوست‌داشتنی تعریف می‌کند. اپلیکیشن قصه های کودکانه آی قصه این مجموعه رمان نوجوان را به‌صورت صوتی درآورده است. در ادامه درباره‌ی کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ یا راز داروهای خواب‌آلود بیشتر بخوانید.‌

کتاب صوتی ته جدولی ها نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو مجموعه رمان نوجوان

درباره‌ی کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ بدانیم

به نقل از کتابچی: زمانی نویسنده‌ای مثل مارک تواین وجود داشت که کتاب‌های مثال‌زدنی و منحصربه‌فردی در ادبیات کودک و نوجوان به ثبت رساند. زمانی نویسنده‌ای مثل «شل سیلور استاین»، کتاب‌هایی برای کودکان نوشت و نسل‌های زیادی با آن‌ها بزرگ شدند. آن زمان، با وجود این‌که هیچ تصویرگری خاصی وجود نداشت، ولی نویسنده‌ها قادر بودند که با متن، خنده بر لب مخاطب بنشانند. اما این روزها اوضاع ادبیات کودک و نوجوان فرق دارد. نویسنده‌ها با کمک تصویرگری، کتاب‌هایی می‌نویسند که برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب و سرگرم‌کننده باشد. اگرچه هیچ‌کدام از آن‌ها، به پای کتاب‌های پرمحتوای نویسنده‌ای مثل مارک تواین نمی‌رسد، ولی برای کودک امروزی که با دنیای تصویری مثل تلویزیون، تب‌لت و موبایل بزرگ می‌شود، گزینه‌ی مناسبی هستند.

با این حساب، با توجه به سیاست و مافیای ادبیات غرب، وقتی اسم کتاب کودک و نوجوان به میان می‌آید، همه بی‌بروبرگرد یاد مجموعه‌هایی مثل خاطرات یک بی‌عرضه، تام گیتس، جودی دمدمی و… می‌افتند. جای تعجبی هم ندارد که کسی روحش از مجموعه‌ی فوق‌العاده‌ای چون ته جدولی ها خبر نداشته باشد. به همین دلیل به سراغ این مجموعه رفتیم و کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ یا راز داروهای خواب‌آلود را تولید کردیم.

مشخصات رمان نوجوان ته جدولی ها ۱

تصویر جلد کتاب ته جدولی ها ۱

نام کتاب: ته جدولی ها ۱

نویسنده: روبرتو سانتیاگو

ناشر: هوپا

مترجم: سعید متین

سال انتشار: ۱۳۹۹

مشخصات کتاب صوتی ته جدولی ها ۱

دانلود کتاب صوتی ته جدولی ها ۱

کتاب‌خوان: آرمان غفاریان

سرپرست و مجری طرح: مهسا نوروزی، سارا غیاثی

آرم استیشن: بامداد افشار

عنوان آرم: وحید رونقی

میکس و مسترینگ و طراحی صدا: اسماعیل باستانی

ویرایش صوتی: علی پیدایش

ناظر ضبط: میلاد حجتی

آتلیه گرافیک؛ مجتبا حیدرپناه، سارا حنیف

ضبط‌شده در استودیو دریا

با تشکر از امین نوبهار، بیتا احمدزاده

دانلود کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ در آی قصه

کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ با صدای آرمان غفاریان برای نوجوانان فارسی‌زبان تولید شده است.

کتاب صوتی ته جدولی ها 1 نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو رمان نوجوان برای نوجوانان
کتاب‌های درِ گوشی آی‌قصه رو گوش کن و پرواز کن!

کتاب صوتی نوجوان (رمان نوجوان، داستان نوجوان، داستان کوتاه نوجوان و شعر نوجوان) بخش جدید محصولات شرکت دانش بنیان دنیای کودکان آی قصه و موسسه فرهنگی هنری آی قصه است. اسم این مجموعه کتاب‌های درگوشی است. بعد از تجربه‌های خوبی که آی قصه در تولید محتوا و قصه صوتی برای بچه‌ها داشته و تجربه و کارنامه رادیوگوشه در تولید کتاب‌های شنیدنی با استاندارد صوتی بالا، این دو استارتاپ با همکاری هم مجموعه «کتاب‌های درِ گوشی» را که مجموعه‌ای از بهترین کتابهای رمان نوجوانان است، به صورت صوتی منتشر می‌کنند.

کودکان و نوجوانان می‌توانند بهترین کتاب‌های ادبیات جهان و ایران را به صورت کتاب صوتی آنلاین در اپلیکیشن آی قصه و دیگر کتابخوان‌های فارسی یا در مجموعه کتاب‌های درگوشی بشنوند. کتابهای صوتی آی قصه (کتاب‌های در گوشی) با کارگردانی صوتی و فضاسازی صوتی اختصاصی و با صداپیشگی گویندگان حرفه‌ای ایران تولید می‌شوند. آیقصه پیش از این به صورت تخصصی قصه های کودکانه تولید می‌کرد و تولیدات خود را در اپلیکیشن قصه‌گوی آی قصه منتشر می‌کرد. اما به تازگی گروه سنی نوجوان نیز به عنوان مخاطب آی قصه شناخته می‌شود و کتاب صوتی برای نوجوان به محصولات این مجموعه اضافه شده است. کتاب صوتی را می‌توانید هرجایی بشنوید و با آن به دنیای خیال‌انگیز قصه های مطرح جهان سفر کنید.
شعار کتاب‌های درگوشی (کتاب صوتی نوجوان آی قصه) این است: کتاب‌های در گوشی گوش کن! و پرواز کن!

با کلیک روی تصاویر زیر به اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشن آی قصه بروید و کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ را دانلود کنید و بشنوید.

دانلود کتاب صوتی ته جدولی ها 2 نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو رمان نوجوان
کتاب صوتی ته جدولی ها 1 نوشته‌ی روبرتو سانتیاگو رمان نوجوان

ماجرای کتاب صوتی ته جدولی ها چیست؟

به نقل از کتابچی: اگر انیمه‌ی فوتبالیست‌ها را دیده باشید، پس به خوبی اتحاد محکمی که بین اعضای تیم شاهین وجود داشت را درک می‌کنید. گرچه بر اساس اخلاق مانگاکاهای ژاپنی، همیشه کاراکترهای رقیب، بدترین اخلاق ممکن را دارند. کاراکتری مثل کاکرو پیدا می‌شود که به بنی‌بشری رحم نمی‌کند و هر تیمی که مقابل تیم شاهین درمی‌آید، بدترین خصوصیات اخلاقی ممکن را دارد.

از دیگر نکاتی که می‌توان در این انیمه به آن اشاره کرد، رنگ پوست و ظاهر متفاوت کاکرو است. او پوست تیره‌ای داشت، آستین‌های تی‌شرتش را همیشه تا می‌زد و موقع دویدن، همه را به کنار پرت می‌کرد! تفاوت ظاهری و رنگ پوست او، به عنوان اخلاقیات بد در او به تصویر کشیده می‌شد و خودبه‌خود باعث می‌شد هر وقت کسی را در مدرسه می‌بینیم که قد بلند، عضلانی و تیره‌پوست است، نسبت به او جبهه بگیریم. پس به جرات می‌توان گفت که شاید انیمه‌ی «فوتبالیست‌ها» در این زمینه پیامد‌های اخلاقی منفی زیادی را در پی داشته باشد. اما در مجموعه‌ی کتاب صوتی ته جدولی ها این اتفاق نمی‌افتد. در واقع، این کاراکترهای اصلی هستند که کمی نژادپرستی‌های بچگانه می‌کنند و این نکته برای مخاطب کاملا محسوس است.

برای مثال، اگر «پاچلفت»‌ با کاراکتر فرانسوی مشکل دارد، به این دلیل است که به چهره و موقعیت اجتماعی او حسادت می‌کند. یا اگر النای اسپانیایی به گرتای اسکاتلندی حسودی می‌کند، به خاطر زیبایی و جذابیت اوست. اما از ناراحتی، شکست و آزار آن‌ها لذت نمی‌برند. حتی اگر تیم مقابل گل به خودی بزند، شخصیت‌های رمان نوجوان ته جدولی‌ها از این اتفاق خوشحال نمی‌شوند.

بخشی از کتاب ته جدولی ها ۱

تیم فوتبال هفت نفره سوتوآلتو، فقط یه تیم فوتبال دبستانی معمولی نیست. تیم فوتبالیه که همیشه خدا توی جدول از آخر اول بوده. اگه بخوای خوب بهش فکر کنی این خودش یه دستاورد به حساب میاد. اما حالا دیگه وضعیت فرق کرده. بهمون اخطار دادن که باید حتما یه بازی رو ببریم وگرنه تیممون رو منحل میکنن و به جاش، مدرسه یه گروه موسیقی پوسیقی یا یه همچین چیز حوصله سربری تشکیل میده. بعدشم بالاخره یه تیم باید باشه که ته جدول باشه. جدول بدون ته که نمیشه.

تازه! ما بیشتر وقتا برای بالا بردن روحیه تیم مقابل بود که اجازه میدادیم اونا ببرن وگرنه عمرا میتونستن حریفمون بشن. هه..ای بابا! کیو میخوام گول بزنم آخه؟ ما چند ساله که ته جدولیم ولی الان وقتشه که دیگه یه تیم واقعی باشیم و نشون بدیم نمیتونن ما رو از هم جدا کنن. ما تصمیم گرفتیم که هر اتفاقی بیفته با هم باشیم و انقدر خوب بازی کنیم که همیشه یه تیم بمونیم اما تو بازی بعدی که ما تمام تلاشمونو میکنیم و بازی داره به نفع ما پیش میره، اتفاقی می افته که بوی توطئه میده. یه نفر نمیخواد ما برنده بشیم. اما کور خونده ان. ته و توی قضیه رو درمیاریم چون عشق فوتبالیم. جدول ته داره ولی عشق فوتبال ته نداره. اگه مثل ما عاشق فوتبال و ماجراجویی هستین پس بزن بریم.

کتاب صوتی ته جدولی ها ۱ راز داروهای خواب‌آلود