معرفی قصه

داستان صوتی برای خواب | ماهی‌ریزه و دوست جدید

ماهی ریزه و دوست جدید یک داستان صوتی برای خواب کودکان

داستان کودک امروز درباره یک ماهی‌ریزه است که در تنگ شیشه‌اش تنها بود و دلش هوس یک دوست کرده بود. آقای سبیلو که از اتاق رفت بیرون، یکهو یک مارمولک افتاد توی تنگ. مارمولک اما شنا بلد نبود و هی دست و پا می‌زد! او آن‌قدر دست و پا زد که کم‌کم داشت آب تنگ ماهی خالی می‌شد و ماهی حسابی ترسیده بود. فکر می‌کنید بعدش برای این ماهی‌ریزه و مارمولک چه اتفاقی افتاد؟ این قصه کودکانه را باید در اپلیکیشن آی‌قصه بشنوید. قصه شب ماهی‌ریزه و دوست جدید نوشته‌ی نفیسه نصیران است که در آی قصه به‌عنوان یک داستان صوتی برای خواب کودکان با صدای آزاده مویدی فرد ضبط شده است. تصویرسازی این داستان کوتاه را هم سوسن آذری انجام داده است.

این داستان صوتی برای خواب را نفیس نصیران نوشته است
قصه کودکانه ماهی ریزه و دوست جدید را آزاده مویدی فرد خوانده است
سوسن آذری قصه شب ماهی ریزه و دوست جدید را تصویرسازی کرده است


خلاصه قصه ماهی ریزه و دوست جدید

در ادامه بخش‌هایی از قصه ماهی ریزه و دوست جدید را که یک داستان صوتی برای خواب کودکان شماست، می‌خوانید.

ماهی ریزه تمام روز تنها بود. توی تُنگ شیشه‌ایش چرخ خورده و بیرون را نگاه کرده بود. ماهی خیلی دلگیر بود. هیچ کدام از دوستانش دیگر کنارش نبودند. نه گلدان لوبیا و نه انارهای سفالی دوقلو که جایشان روی کتابخانه بود.

ماهی ریزه برای اینکه خیلی هم سخت نگذراند، تمام روز با خودش حرف زده بود و آواز خوانده بود. حالا چشمش به راهرو بود تا آقای سیبیلو از در وارد شود و لااقل تلویزیون را روشن کند، تا ماهی ریزه دیگر احساس تنهایی نکند.  

قصه شب ماهی ریزه و دوست جدید یک داستان صوتی برای خواب کودک
ماهی ریزه و دوست جدید | یک داستان صوتی برای خواب کودکان

ماهی ریزه وقتی از خیره شدن به راهرو تاریک خانه خسته شد، به تراس خانه نگاه کرد که در شیشه‌ایش درست پشت میز بود.

بعد دو تا باله‌ی کوچکش را گذاشت زیر چانه‌اش و با صدای بلند آهی کشید و گفت: «چی می‌شد الان یه دوست کوچولو مثل خودم از اون بالا می‌افتاد توی تنگ و منو از تنهایی نجات می‌داد؟»

در همین موقع چیزی از لای در تراس خزید توی اتاق…

ادامه دارد…



این داستان صوتی برای خواب کودکان را از کجا بشنویم؟

قصه کودکانه ماهی ریزه و دوست جدید در اپلیکیشن قصه شب کودکان آی قصه منتشر شده است.

شما می‌توانید با کلیک روی عکس‌های زیر به اپلیکیشن یا وب‌اپلیکیشین آی‌قصه بروید و صدها داستان کوتاه و بلند برای کودک عزیزتان پخش کنید.

داستان کوتاه برای خواب کودکان را در اپلیکیشن آی قصه بیابید
صدها قصه های کودکانه و داستان صوتی در وب‌اپلیکیشن آی قصه


قصه کودکانه ماهی ریزه و دوست جدید از مجموعه‌ی «هزار قصه» یکی از تولیدات داستان صوتی برای خواب کودکان از آی قصه است. این داستان کوتاه همچنین در مجموعه کتاب قصه‌های حیوانکی چاپ شده است که می‌توانید از این لینک این مجموعه دوست‌داشتنی از داستان کودک را تهیه کنید.

مجموعه‌ی هزارقصه شامل چندین قصه شب و قصه کودک تک‌اپیزودی است که کاملاً توسط تحریریه‌ی آی‌قصه تولید می‌شوند. تمامی حقوق مربوط به این قصه‌ها اعم از چاپی و نشر آنلاین آن برای شرکت دنیای کودکان آی قصه محفوظ است.

داستان صوتی بشنوید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *