زندگینامه

زندگینامه راب مینکاف

راب مینکاف کارگردان سینما و تلویزیون در سال ۱۹۶۲ در ایالت کالیفرنیای آمریکا، در خانواده‌ای یهودی متولد شد. او از سال ۱۹۸۵ تا کنون مشغول به فعالیت است و آثار برجسته‌ای در کارنامه‌ی خود دارد. مینکاف پس از اینکه از دبیرستان فارغ‌التحصیل شد، به موسسه هنرهای کالیفرنیا (کال آرت) ورود کرد و در آنجا به تحصیل پرداخت. او در سال ۱۹۸۳ به استخدام کمپانی والت دیزنی درآمد و این موضوع تاثیر بسزایی بر سرنوشت شغلی او گذاشت.

شیرشاه

برجسته‌ترین اثری که راب مینکاف را بر سر زبان‌ها انداخت انیمیشن سینمایی خاطره‌انگیز شیرشاه است. او این اثر را در سال ۱۹۹۴ در کمپانی دیزنی کارگردانی کرد. این انیمیشن با بودجه‌ی ۴۵ میلیون دلاری به فروشی حدود ۹۶۹ میلیون دلار دست پیدا کرد. چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۸ شماره‌ی دوم این انیمیشن به کارگردانی دارل رونی٫ در سال ۲۰۰۴ شماره‌ی سوم این انیمیشن به اسم شیرشاه یک و نیم به کارگردانی بردلی ریموند و در سال ۲۰۱۹ نسخه‌ی لایو اکشن آن به کارگردانی جان فاورو منتشر شد.

استوارت کوچولو

دومین اثر برجسته‌ی مینکاف مخلوطی از لایو اکشن و انیمیشن کامپیوتری، استوارت کوچولو است که در سال ۱۹۹۹ به کارگردانی او منتشر شد. قسمت دوم این انیمیشن در سال ۲۰۰۲ باز هم به کارگردانی خود مینکاف منتشر شد.

هنر کارگردانی راب مینکاف

مینکاف معتقد است بخش بزرگی از هنر یک فیلمساز و یا کارگردان این است که شخصیت‌هایی خلق کند که مردم عاشقشان شوند. او می‌گوید فیلم‌ها و انیمیشن‌ها همچنان مثل قدیم ساخته می‌شوند و تنها چیزی که تغییر کرده است ابزار کار است. یک انیمیشن ساز قبلا از مداد و خودکار برای کشیدن نقاشی و ساخت انیمیشن استفاده می‌کرد اما امروز یک انیمیشن ساز از کامپیوتر برای کشیدن نقاشی و خلق شخصیت‌ها استفاده می‌‌کند.

راب مینکاف هنر فیلم‌سازی را مانند بازیگری و یا نوازندگی می‌داند. همانطور که یک بازیگر از بدن خود برای نمایش و از دهانش برای ادای کلمات استفاده می‌کند و همانطور که یک نوازنده از دستانش برای به صدا درآوردن یک ساز استفاده می‌کند فیلمساز هم با استفاده از دست‌ها و بدنش اثری را خلق می‌کند. مینکاف دوست دارد با خلق آثارش آدم‌ها را به تجربه‌‌ی دنیای جدیدی ببرد. دنیایی که دست اول است و کسی تجربه نکرده و دوست دارد آنقدر این دنیا را حرفه‌ای و باورپذیر بسازند که بیننده در آن زندگی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *