خبرها

«آی‌قصه» اولین کارآموز برنامه‌نویسی کاریار را جذب کرد

دنیای کودکان آی‌قصه: موسسه کاریار، استارت‌آپ اجتماعی در حوزه آموزش کدنویسی، به خاطر جذب اولین کارآموز کاریار در شرکت دانش‌بنیان «آی‌قصه» از این شرکت تقدیر کرد. به گفته مدیرعامل کاریار گذراندن دوره کارآموزی دانشجویان توسط شرکت‌ها در ابتدا دشوار بود و به همین خاطر از آی‌قصه تقدیر شد چون این کار را «شدنی» کرد.

به گزارش آی‌قصه، استارت‌آپ اجتماعی «کاریار» در جشن تقدیر از داوطلبان کاریار که آذرماه سال جاری برگزار شد، از آی‌قصه، پلتفرم قصه و قصه‌گویی تقدیر کرد.

پوریا عالمی، مدیرعامل و بنیانگذار آی‌قصه در مورد این اتفاق گفت: «ما می‌دانستیم مجموعه کاریار بچه‌‌های مستعد از سراسر ایران را استعدادیابی و کشف می‌کند و آنها را در حوزه‌های مختلف پرورش می‌دهد تا به نیروهای توانمند تبدیل شوند. یکی از این حوزه‌ها، برنامه‌نویسی است.»

او ادامه داد: «برخی از دوستان ما از جمله مدیر IT آی‌قصه به عنوان مربی و منتور با مجموعه کاریار همکاری می‌کرد. در این همکاری یکی از بچه‌هایی که استعداد خوبی داشت را کشف کرد و او به عنوان کارآموز زیرنظر تیم فنی ما فعالیت خود را آغاز کرد.»

به گفته عالمی آن فرد پس از گذراندن دوران کارآموزی، رشد پیدا کرد و به مرحله استخدام هم رسید و این اولین جذب حرفه‌ای و تبدیل شدن کارآموز به نیروی استخدامی از مجموعه کاریار شد.

آی‌قصه غیرممکن را ممکن کرد

زهرا عمرانی، مدیرعامل کاریار، در مورد این جذب نیرو و فعالیت کاریار گفت: «کاریار استارت‌آپ‌ اجتماعی است که همزمان با شیوع کرونا شکل گرفت. شیوع کرونا سبب شد تا فشار اقتصادی بیشتر شود و بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از بین رفتند و افراد به خاطر تعطیلی کسب‌وکارشان بیکار شدند؛ اما در این شرایط در حوزه تکنولوژی کسب‌وکارها به شدت رشد کردند.»

او ادامه داد: «به همین خاطر تیم موسس کاریار از این فرصت استفاده و به افراد کمک کرد تا یکسری آموزش‌های مرتبط در حوزه کدنویسی و یکسری مهارت‌ها برای کار در استارت‌آپ‌ها را ببینند و به این ترتیب جذب بازار کار شوند.»

زهرا عمرانی، مدیرعامل کاریار
زهرا عمرانی، مدیرعامل موسسه کاریار

عمرانی با اشاره به اینکه در کاریار موسسات نیکوکاری به خصوص آنهایی که در حوزه توسعه تحصیلی فعالیت می‌کنند، دانشجویان مرتبط با برنامه‌نویسی را به کاریار معرفی می‌کنند، گفت: «این دانشجویان پس از طی فرآیندی جذب کاریار می‌شوند. آموزش هم توسط موسسات معتبری که با کاریار همکاری می‌کنند، صورت می‌گیرد. بچه‌ها هرهفته در کلاس‌های حل تمرین شرکت می‌کنند و با منتورها در ارتباط هستند تا فرآیند آموزش را به خوبی طی کنند.» به گفته عمرانی بعد از پایان دوره آموزشی، دانشجویان برای گذراندن کارآموزی جذب شرکت‌ها می‌شوند و پس از پایان کارآموزی استخدام می‌شوند.

او همچنین بیان کرد: «اولین دوره آموزشی کاریار آبان‌ماه ۹۹ آغاز شد. جذب دانشجویان برای گذراندن دوره کارآموزی توسط شرکت‌ها به سختی انجام می‌شد چون آنها نتیجه کار را ندیده بودند، اعتماد زیادی نداشتند.»

پوریا عالمی آی قصه کاریار

آن‌طور که عمرانی می‌گوید ۲ نفر از بچه‌ها تا پایان سال ۹۹ تمام دوره‌های آموزشی خود را به پایان رسانده و آماده به کار بودند و کاریار رزومه آنها را به چند شرکت ارسال کرده بود.

او با اشاره به اینکه رزومه یکی از بچه‌ها را آی‌قصه دید، گفت: «آی‌قصه ابراز علاقه کرد تا دانشجوی ما به عنوان کارآموز در تیم فنی کار کند و پس از گذراندن دوران کارآموزی امسال استخدام شد و همچنان در تیم فنی آی‌قصه کار می‌کند. در این حوزه هم بسیار پیشرفت کرده است.»

عمرانی ادامه داد: «همزمان دوست دیگری پروژه طراحی سایت داشت و به ۲ نفر از بچه‌های کاریار این کار را سپرد. به همین خاطر در برنامه‌ای از آنها تقدیر کردیم چون احساس کردیم بخش کارآموزی کاریار را شدنی کردند.»

این خبر در وبسایت‌های زومیت و دیجیاتو هم کار شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *