خبرها

گزارش زومیت از رونمایی اپ آی‌قصه

آی قصه در زومیت

پس از انتشار اپلیکیشن قصه‌گوی آی‌قصه، رسانه‌های مختلف حوزه‌ی دیجیتال در یادداشت‌ها و گزارش‌های خود به این اپلیکیشن پرداختند و درباره‌ی آن نوشتند. در ادامه خبر زومیت از رونمایی اپ آی‌قصه را به قلم حسین خلیلی‌صفا می‌خوانید.

اولین نسخه از اپلیکیشن آی‌قصه منتشر شد؛ این اپلیکیشن، حاصل یک پروژه‌ی خصوصی برای ساختن قصه‌های نو با مناسبات کودکان امروز است. اولین نسخه اندروید اپلیکیشن آی‌قصه به‌تازگی منتشر شده است.

آی‌قصه سرویسی است نوپا که بیش از یک سال گذشته برای بچه‌های فارسی‌زبان قصه و شخصیت جدید خلق کرده است. تمام قصه‌ها در آی‌قصه بعد از نوشته شدن، تصویرگری می‌شود و بعد از آن، قصه‌گوها آن را برای بچه‌ها می‌خوانند. از همین رو، هر قصه در آی‌قصه سه رکن دارد. نویسندگان، تصویرگران و صداپیشگان معتبر و سرشناسی با این تیم کار می‌کنند.

آی‌قصه با مشاوره از افراد متخصص در حوزه کودک و همچنین به‌کارگیری افراد خبره در این حوزه، تلاش می‌کند تا قصه‌هایی سالم برای بچه‌های فارسی‌زبان سراسر دنیا تولید کند. چهره‌های نام‌آشنای حوزه کودک و نوجوان با آی‌قصه همکاری دارند.

سرویس آی‌قصه شامل قصه‌ها و پادکست‌های متنوعی است و همه محصولات تولید تحریریه آی‌قصه است. شهر آی‌قصه یکی از سری داستان‌هایی است که به‌صورت سریالی تولید می‌شود. «هزارقصه» قصه‌های تک‌قسمتی هستند که توسط نویسندگان گوناگون نوشته می‌شوند و تصویرگران روی آن قصه‌ها تصویرگری می‌کنند. هزارقصه قدیمی‌ترین قسمت آی‌قصه است. آی‌قصه دو پادکست دارد. یکی از آن‌ها «پادکست شب به‌خیر دوستم! شب به‌خیر الکا» است که هر قسمت از آن شامل یک موضوع خاص به اضافه قصه و لالایی برای بچه‌هاست. دیگر پادکست این تیم «رادیو آی‌قصه» نامدارد که مخاطب آن بزرگسال است.

«آی‌قصه شما» بخش مشارکتی آی‌قصه با مخاطبانش محسوب می‌شود. در این قسمت مخاطبان می‌توانند قصه خود را بفرستند و تحریریه با چکش‌کاری‌هایی که روی آن انجام می‌دهد، آن‌ها را آماده انتشار می‌کند.

آی‌قصه بیش از یک سال است که شروع به فعالیت کرده است و در این مدت، توانسته نظر بسیاری از بزرگان ادبیات کودک و نوجوان و چهره‌های نام‌آشنای حوزه کودک را به خود جلب کند. تمام بخش‌ها و قصه‌های آی‌قصه در اپلکیشن آی‌قصه در دسترس خواهد بود. 

علاقه‌مندان می‌توانند اولین نسخه اپلیکیشن آی‌قصه را از کافه بازار و گوگل پلی دانلود کنند.

منبع: زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *