خبرها

کودکان می‌توانند با آی‌قصه بازی کنند

قصه بازی

آی‌قصه امکان بازی کردن را در اپلکیشن خود فراهم کرده است.

به گزارش سایت کودکان و نوجوانان آی‌قصه: هم‌اکنون در اپلکیشن آی‌قصه‌ بازی‌های «مازبازی»، «بازی‌های حیوانکی»، «بازی اختلاف‌ها»، «بازی‌ یافتن شکل‌ها» و غیره در دسترس کودکان است.

قرار است در آینده بازی‌های دیگر هم به این اپلیکیشن اضافه شوند. هدف از ارائه این بازی‌ها تقویت خلاقیت، تمرکز و مهارت تجسمی کودکان و نوجوانان است.

قصه بازی

پوریا عالمی، مدیرعامل آی‌قصه درمورد بخش قصه‌بازی گفت: «تجربه‌ای که همه ما در بچگی داشتیم این بود که درگیر یکسری بازی‌ها روی کاغذ می‌شدیم. به این صورت هم می‌توانستیم تمرکز کنیم، هم خوش می‌گذشت و هم زمانمان سپری می‌شد. این بازی‌ها در مجله‌ها یا کتاب‌های مجموعه بازی منتشر می‌شد و به دست ما می‌رسید.»

او ادامه داد: «این بازی‌ها خیلی ساده بودند مانند پیدا کردن اختلاف بین دو تصویر یا پیدا کردن مسیر درست و غیره. حسن این بازی‌ها این بود که تمرکز و دقت را افزایش می‌دهند و ذهن مدیریت‌پذیر می‌شود. باعث می‌شوند روی موضوعات مختلف توجه دقیق‌تری کنیم. به نظر می‌رسد کودکان امروز خیلی درگیر این بازی‌ها نیستند و وقت خود را صرف بازی‌های تبلت و گوشی می‌کنند.»

عالمی همچنین بیان کرد: «اینکه بچه‌ها بازی‌های کامپیوتری می‌کنند، ایرادی ندارد؛ اما بازی‌های دیجیتال بخشی از تخیل را به عهده گرفتند و باعث نمی‌شود کودک دقیق شود یا تخیل کند.»

به گفته عالمی تیم آی‌قصه تصمیم گرفت بازی‌های روی کاغذ را وارد اپلکیشن آی‌قصه کند،به این صورت که چون این بازی‌‌ها تصویرمحور هستند، هرکدام از بازی‌ها با یک راهنمایی ساده منتشر می‌شوند.

آنطور که عالمی می‌گوید بخش قصه‌بازی در هفته اول انتشار هم مورد استقبال قرار گرفته است و مشخص است به بچه‌ها خوش می‌گذرد.

هم‌اکنون شما می‌توانید برای دسترسی به بخش «قصه‌بازی»، اپلکیشن آی‌قصه از راه‌های زیر نصب کنید:

داستان صوتی کودکانه
داستان صوتی کودکانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *