معرفی انیمیشن

معرفی انیمیشن بالا؛ یک انیمیشن با قصه کودکانه

انیمیشن بالا

فاطمه فرهاد، نویسنده‌ی مجله کودک، تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن داستان کودکانه صوتی آی قصه گزارش می‌دهد: انیمیشن up، که در فارسی به انیمیشن بالا ترجمه شده است، یکی دیگر از انیمیشن‌های کمپانی دیزنی است. این انیمیشن در سال ۲۰۰۹ برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار در زمینه‌های «بهترین انیمیشن» و «بهترین موسیقی» شده است. انیمیشن up، کارتونی جذاب با شخصیت‌هایی مربع و دایره است که به اهمیت روابط صمیمانه می‌پردازد.



خالق انیمیشن بالا

پیت داکترِ پنجاه‌و‌دوساله کارگردان انیمیشن بالا است. او در ساخت انیمیشن‌های درام با قصه کودکانه تبحر دارد و تا به حال آثار محبوبی را کارگردانی کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به insideout، کارخانه هیولاها و دانشگاه هیولاها اشاره کرد.

تازه‌ترین اثر پیت داکتر، انیمیشن روح است که در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است.



ترفندهای دیزنی برای افزایش جذابیت انیمیشن بالا

سال‌هاست کمپانی دیزنی برای جذاب‌تر کردن آثارش شخصیت‌های قدیمی‌اش را به انیمیشن‌های جدیدش راه می‌دهد. این ترفند دیزنی در کارتون بالا نیز استفاده شده است. از لوتسو خرسه در انیمیشن داستان اسباب‌بازی‌ها ۳گرفته تا غذای معروف گوستو در انیمیشن رتتویی و حتی درِ گل‌گلی اتاق “بو” در کارتون شرکت هیولاها.

اما این‌ها تنها جذابیت‌های جانبی انیمیشن بالا نیستند. آبشار بهشتی انیمیشن بالانیز یک آبشار واقعی در ونزوئلا است.



تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن داستان صوتی آی قصه در مطلبی به معرفی انیمیشن up پرداخته است.

بخشی از این معرفی را به نقل از مجله کودک بخوانید:



انیمیشنی آموزنده با قصه کودکانه برای کودکان

تماشای انیمیشن بالا همراه با کودکان، به شما به‌عنوان والد فرصتی می‌دهد تا در مورد مسائل کلیدی مثل همکاری، همدلی، دوستی، کار اخلاقی، عشق، ازدواج، مرگ و سوگ گفت‌و‌گو کنید. می‌توانید در حین تماشای کارتون بالا، که با مرکزیت روابط یک پیرمرد و یک پسربچه قصه کودکانه و ماجراجویانه‌ای را شکل می‌دهد، در مورد روابط صمیمانه صحبت کنید.

از کودک خود بپرسید، راسل چه به کارل می‌آموزد؟ یا این دوستی صمیمانه با وجود تفاوت سن زیاد بین راسل و کارل برای هر دو چه منافعی در پی داشته است؟. با کودک خود در مورد نقش “مرد بزرگ” در زندگی و رشد پسربچه‌ها صحبت کنید. محیطی را برای یک گفت‌و‌گوی صمیمانه فراهم آورید و از کودک در مورد آرزوهایش بپرسید. آیا کودک شما هم آرزوی پرواز در سر دارد؟ آرزوی یک ماجراجویی جذاب و عجیب؟ از چه چیز انیمیشن بالا بیشتر از همه خوشش آمده و چرا؟ به‌نظرش علت رفتار کارل پس از مرگ همسرش الی چه بود؟

از رویاهای خودتان صحبت کنید و به کودک بیاموزید همیشه می‌تواند رویاهایش را دنبال کند.



این مطلب در ادامه مطالب بخش معرفی انیمیشن در مجله کودک منتشر شده است. مجله کودک در حقیقت تیم پژوهشی و آموزشی اپلیکیشن داستان کودکانه صوتی آی قصه است.



مطالب مرتبط در سایت اپلیکیشن قصه صوتی آی‌قصه:

Soul، قصه مردی که زندگی‌اش را از دست می‌دهد تا روحش را باز یابد



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *