سخرانی تد برای والدین

چطور کودکان را برای ورود به مهدکودک آماده کنیم؟|تدتاک

مهدکودک

کودکانی که پیش از دبستان به مهد کودک نمی‌روند و آمادگی‌های مورد نیاز برای شروع مدرسه را کسب نمی‌کنند ۲۵ درصد از آنها احتمال دارد ترک تحصیل کنند٬ ۴۰ درصدشان احتمالا دچار کودک همسری می‌شوند و کمتر از ۶۰ درصد احتمال دارد به دانشگاه راه پیدا کنند! این ارقام باور نکردی هستند اما رخ می‌دهند.  به همین دلیل در سایت کودک و نوجوان آی قصه یک تدتاک با زیرنویس فارسی منتشر کرده‌ایم و کلادیا مینر دراین تدتاک درمورد اینکه چطور کودکان را برای ورود به مهدکودک آماده کنیم، صحبت می‌کند.

این موضوع اثبات شده که کودکان در سنین پایین قدرت یادگیری بالایی دارند و بهتر تحت آموزش و پرورش قرار می‌گیرند. در گذشته مهد کودک صرفا جایی برای نگهداری و سرگرمی کودک بود اما امروزه مهدکودک‌ها جایی هستند که کودکان را آرام آرام برای ورود به دنیا و به مدرسه آماده می‌کنند تا سختی این تغییر برایشان آسان‌تر شود. کودکانی که آموزش‌های اولیه‌ی پیش از دبستان را دریافت می‌کنند با آمادگی بیشتری وارد مدرسه می‌شوند و درس‌ها برایشان آسان‌تر است و ظرفیت بیشتری برای ادامه‌ی تحصیل دارند.

حقیقت تلخی وجود دارد و آن این است که تمام کودکان به آموزش پیش از مدرسه یا همان مهد کودک دسترسی ندارند و هر کدام به دلایلی از این امکانات محرومند. برخی از کودکان در روستاها یا شهر‌هایی زندگی می‌کنند که حتی به آب آشامیدنی دسترسی ندارند چه برسد به مهد کودک و آموزش‌های پیش از مدرسه. خانواده‌ی بعضی کودکان اعتقادی به آموزش‌های پیش از مدرسه و مهد کودک ندارند و ما امیدواریم که با تولید چنین محتوایی بر اهمیت این موضوع تاکید کنیم و موثر واقع شویم و بسیاری از والدین هم هستند که توانایی پرداخت هزینه‌های مهدکودک را ندارند و به ناچار از این امکانات محرومند.

کلادیا مینر کیست؟

کلادیا مینر سخنران این تدتاک معتقد است هیچ کودکی نباید از هم‌سن و سالان خود عقب‌تر بماند و به واسطه‌‌ی شرایط جبری از مهد کودک و آمادگی‌های پیش از مدرسه محروم باشد و آن دوران طلایی یادگیری را از دست بدهد.

او موسسه‌ای را تاسیس کرده و در آن برنامه‌ای با نام آپ‌استارت ساخته‌اند و کودکان را در خانه برای مدرسه آماده می‌کنند. برخی مردم می‌گویند نباید کودکان را مجبور کنیم تا از سنین پایین با اینترنت و موبایل و لپ تاپ سروکار داشته باشند؛ اما مینر ادعا می‌کند فقط ۱۵ دقیقه در روز و پنج روز در هفته آن هم با مشارکت والدین کافیست تا کودکان از آمادگی‌های لازم برای شروع مدرسه برخوردار شوند.

در ادامه عده‌ای هم هستند که معتقدند آموزش‌های حضوری خیلی بهتر از آموزش‌های آنلاین و با برنامه‌های موبایلی است٬ در جواب این عده باید گفت بله حق با شماست اما کودکی که نمی‌تواند از آموزش‌های حضوری بهره‌مند شود٬ با کمک آموزش‌های غیرحضوری و آنلاین می‌تواند بهره‌مندی خود را از این آموزش‌ها افزایش دهد.

پیشنهاد آی‌قصه به خانواده‌ها

این روزها با وجود کرونا و بسته‌شدن بسیاری از مهدکودک‌ها٬ عده‌ای به مهدکودک‌های آنلاین روی آورده‌اند و خدمات زیادی را به خانواده‌ها و کودکان ارائه می‌دهند.

پیشنهاد تیم آی قصه این است که اگر مشکل دوری یا خطر کرونا باعث شده تا فرزندتان از آموزش‌های پیش از مدرسه دور بماند٬ از این مهدکودک‌ها استفاده کنید یا اگر مشکلات مالی باعث شده تا کودکتان از مهدکودک جا بماند پیشنهاد می‌کنیم از اپلیکیشن‌های آموزشی کودکان برای پرورش آنها در زمینه‌های علوم و ریاضی استفاده کنید و خودتان بخش پرورش عاطفی٬ حرکتی و خودآموزی را بر عهده بگیرید. به این صورت فرزندتان از هم سن و سال‌های خود عقب نماند و دوران مدرسه را آسان‌تر و با آمادگی بیشتری بگذراند.


تدتاک «چطور کودکان را برای ورود به مهدکودک آماده کنیم» را با زیرنویس فارسی ببینید.


به شما پیشنهاد می‌کنیم تدتاک «اهمیت درخواستِ کمک را از کودکان بیاموزیم» را هم تماشا کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *