خبرها

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه | اپتان

سایت اپتان به تازگی گزارشی درباره‌ی اپلیکیشن آی‌قصه نوشته است که در ادامه می‌خوانید:

اپلیکیشن آی قصه برنامه موبایل جذابی است که هر شب برای کودکان قصه ها و آموزه های جذاب تدارک دیده و در انتها برای آنها یک لالایی دوست داشتنی پخش می کند. پوریا عالمی نویسنده مشهور به عنوان تهیه کننده این برنامه، بزرگسالان را نیز فراموش کرده و در این برنامه بخشی ویژه قصه های بزرگسالان نیز گنجانده است.آی قصه ای ها تیمی حرفه‌ای بوده و تلاش دارند تا با استفاده از داستان‌های خود، خلاقیت و خیالپردازی کودکان را افزایش دهند.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

رابط کاربری و امکانات برنامه موبایل آی قصه

اپلیکیشن آی قصه از رابط کاربری ای همراه با خلاقیت بالا و نوآوری بهره می برد و محیط کلی آن به اندازه ای ساده طراحی شده تا کودکان و حتی والدینی که توانایی کار با نرم افزارهای پیچیده را ندارند به آسانی از آن استفاده کنند و کودکان به قصه ها گوش دهند، همچنین بزرگسالان نیز خیالشان از بابت داستانهای جذابی که کودکان می شوند راحت باشد و مطمئن باشند که این داستان ها هم سالمند و هم قدرت خیالپردازی و خلاقیت کودکشان را تقویت می کند.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

برای اولین بار که وارد برنامه موبایل آی قصه می شوید باید شماره موبایل خود را وارد کرده و منتظر کد فعال سازی ای که برایتان پیامک می شود بمانید. جذابیت های آی قصه از همین صفحه ورود شماره موبایل شروع شده که با ظاهری جذاب و وجود کاراکتری دلنشین و خنده دار کاربر را به ثبت نام در برنامه تشویق می کند. پس از ورود کد فعال سازی شما با پر کردن اطلاعات اولیه مربوط به کاربری خود می تونید وارد محیط اصلی برنامه شده و از داستان‌ها و پادکستهای تخصصی و بی انتهای آی قصه استفاده نمایید.

در نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه همانطور که گفته شد دارای محیط ساده و جذابی بوده و زمانی که برای اولین بار وارد صفحه اصلی یا همان گالری می شید با یک اسلایدر جذاب که داستان های آی قصه را تبلیغ می کند روبرو خواهید شد. بالای این اسلایدر و در محیط زرد رنگ موجود دکمه‌ی آی قصه وجود دارد که همان منو اصلی برنامه بوده و باکلیک روی آن خواهید توانست به قسمت های مختلف نرم افزار آی قصه دسترسی پیدا کنید.

قسمت بعدی آی قصه‌ای ها نام دارد که قصه‌گویان، نویسندگان و تصویرگران آی قصه را به مخاطبان معرفی کرده و با کلیک روی نام هر کدام وارد صفحه اختصاصی آن هنرمند خواهید شد و می توانید آثار وی را مشاهده کرده و یا هنرمند مورد نظر را به لیست طرفداری خود اضافه نمایید.

اپلیکیشن آی قصه و آلبوم داستان های جذاب آن

بخش بعدی و مهم دیگر این برنامه، قسمت آلبوم‌ها نام گذاری شده و در نسخه مورد بررسی سه آلبوم، هزار قصه، آی قصه شما و رادیو آی‌قصه در صفحه اول برنامه خودنمایی می کنند. آلبوم هزار قصه شامل مجموعه ای از داستانهای تک اپیزودی و تک قسمتی است و با کلیک روی آن به داستان ها دسترسی خواهید داشت. آلبوم آی قصه شما، شامل داستان هایی است که محصول اختصاصی کارگاه آی قصه هستند و اکثرا به صورت دنبال دار ارائه شده و به نوعی قصه های سریالی هستند. اما آلبوم رادیو آی قصه ویژه بزرگسالان طراحی شده و والدین می توانند به پادکست های لالایی آی قصه در این بخش دسترسی داشته و به آنها گوش فرا دهند.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

قصه های بروز شده و جدید را از دست ندهید

اپلیکیشن آی قصه در پایین ترین قسمت صفحه گالری خود، بخشی تحت نام قصه های امروز را قرار داده است که در این قسمت جدیدترین داستان هایی که به آی قصه اضافه شده اند و یا اپیزود جدیدی از آن ها منتشر شده را به کاربران خردسال و بزرگسال خود نمایش می دهد. وجود چنین بخشی به کاربران کمک خواهد کرد تا داستانهای جدید را از دست نداده و همیشه قصه ای برای تعریف کردن به کودکان داشته باشند.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

قصه گفتن و قصه شنفتن در اپلیکیشن آی قصه

زمانی که داستانی را برای شنیدن انتخاب می کنید و به صفحه آن وارد می شوید در ابتدا با سه دکمه لایک، افزودن به منتخب‌ها و برگشت به صفحه قبلی روبرو خواهید شد، زیر آن یک تصویر اختصاصی که محصول خود کارگاه آی قصه برای هر داستان می باشد و توسط تصویرگران این بنرامه کشیده شده اند را می بینید. زیر تصویر شاخص، با دکمه بزرگ Play و نوار پخش هر داستان روبرو خواهید شد و با کلیک روی آن داستان شروع به پخش کرده و قصه گویان حرفه ای و خوش صدای آی قصه، داستان را برای شما روایت می کنند. در زیر نوار پخش، توضیح کوتاهی در خصوص داستان نوشته شده که به تولیدکنندگان پیشنهاد می شود کمی نسبت به این قسمت حساس تر بوده و متن طولانی تری را برای این بخش از برنامه وارد کنند تا مخاطب با فضای داستان پیش از شروع به گوش دادن آن آشنا شود.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

در نهایت اگر صفحه پخش داستان را بالا بکشید به شش قابلیت جذاب دسترسی خواهید داشت. اولین دکمه این بخش، “متن قصه” است که هنوز متون قصه در آن قرار نگرفته اند ولی امیدواریم به زودی متن داستان ها را نیز به برنامه اضافه نمایند. سپس دکمه “درباره قصه” وجود دارد که با کلیک روی آن با اطلاعات تکمیلی هر داستان یا به نوعی تیتراژ داستان روبرو خواهید شد. در این بخش اسامی نویسندگان، تصویرگران و گویندگان همراه با سال ساخت داستان، تعداد دفعات شنیده شدن این قصه در برنامه موبایل، رده سنی داستان و تعداد دفعاتی که کاربران آن داستان را لایک کرده اند، قرار گرفته است. با استفاده از گزینه نظرات می توانید نظر خود در مورد داستان را نوشته و یا نظر دیگر افراد در این خصوص را مطالعه کنید. گزینه “قصه های مشابه” همانور که از نامش پیداست داستان های شبیه به این قصه را برای شما نمایش خواهد داد و دکمه “اشتراک گذاری” وظیفه اصلی خود یعنی ارسال داستان و دعوت از دوستان برای شنیدن قصه را بر عهده دارد که متاسفانه در نسخه مورد بررسی و اندروید ۹ این دکمه کار نمی کند که امید است تولید کننده نسبت به رفع این باگ در آپدیت های بعدی اقدام نماید. اما گزینه ی آخر این بخش، “زیرنویس” است که با کلیک روی آن با پیام به زودی روبرو می شویم و ما بیشتر از همه مشتاقیم تا سریعتر این قابلیت به این برنامه قصه گو و جذاب اضافه شود.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

اپلیکیشن آی قصه و سبک جدید نمایش منو برنامه

در نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه همانطور که گفته شد برای دسترسی به منو دکمه ای تحت نام آی قصه را در بالای صفحه اصلی یا همان گالری قرار داده است که با کلیک روی آن وارد منو خواهید شد. پروفایل اولین گزینه این برنامه موبایل است که با کلیک روی آن و ورود به بخش پروفایل کاربری خود می توانید امتیازاتی که در برنامه دست آورده اید را مشاهده کنید و یا به لیست های طرفداری، منتخب‌ و شنیده های خود دسترسی داشته باشید، همچنین با کلیک روی گزینه ویرایش می توانید اطلاعات کاربری خود را ویرایش نمایید.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه

دکمه ویترین در منوی آی قصه شما را به لیست آلبوم ها می برد اما گفتنی است کمی برای ما عجیب بود که چرا این بخش از برنامه در جایی آلبوم ذکر شده و در منو به آن ویترین گفته شده است! دکمه گالری شما را به همان صفحه اصلی که در این برنامه به گالری معروف است منتقل خواهد کرد. دکمه های قصه گویان، نویسندگان و تصویرگران نیز هر سه شما را به لیست هنرمندان هر بخش هدایت خواهند کرد که همانطور که ذکر شد با کلیک روی نام هر هنرمند می توانید اطلاعات وی را مشاهده نمایید.

با استفاده از دکمه جستجو به صفحه آن منتقل شده و با کاراکتر جذاب طراحی شده برای این بخش روبرو می شوید و در نهایت با تایپ هر متنی در کادر جستجو می توانید نتایج را بر حسب آی قصه ای ها و داستان ها مشاهده کنید.

دکمه تنظیمات به عنوان آخرین گزینه موجود در این برنامه شما را به صفحه ای منتقل می کند که به جز قابلیت خروج از حساب کاربری هیچ بویی از ماهیت خود نبرده و فقط به شما امکان نمایش سه قسمت قوانین و مقررات، ماجرای آی قصه و تماس با ما که از روی وبسایت آی قصه بارگزاری می شوند را می دهد.

جمع بندی کلی و دانلود اپلیکیشن آی قصه

اپلیکیشن آی قصه که به دنبال وب سایت استارتاپ آی قصه تهیه و تولید شده است در ابتدای کار خود بوده و تحت نسخه بتا ارائه شده که همین موضوع ایرادات نرم افزاری موجود را تا حدودی توضیح می دهد، اما ماهیت وجودی آی قصه و تلاشی که در راستای رساندن قصه های جذاب و سالم به کودکان ایرانی در هر کجای ایران و جهان دارد خالصانه شایسته تقدیر و قدردانی است و وجود این برنامه به والدین کمک شایانی خواهد کرد تا با استفاده از تکنولوژی، سطح فرهنگی و خلاقیت کودکان خود را پرورش دهند.

برای دانلود رایگان اپلیکیشن آی قصه کافیست تا روی لینک زیر کلیک کرده و آن را از مارکت کافه بازار به رایگان دریافت کرده و نصب نمایید.

نقد و بررسی اپلیکیشن آی قصه را در این منبع بخوانید: اپتان


دانلود اپلیکیشن از بازار


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *